کتاب آرایی بخش مهمی از شناسنامه و هویت ایرانی است

کتاب آرایی بخش مهمی از شناسنامه و هویت ایرانی است

کتاب آرایی بخش مهمی از شناسنامه و هویت ایرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد علی باقرزاده طوسی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم ک تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت اله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رییس فراکسیون راهبردی مجلس، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو، محمد حسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری افغانستان، محمد علی باقرزاده طوسی رییس انجمن خوشنویسان مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: انجمن خوشنویسان مشهد ۵۰ اثر خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. خوشنویسی با کتابت عجین است و کتاب آرایی بخش مهمی از شناسنامه و هویت ایرانی است که به آن می بالیم و افتخار می کنیم.
وی افزود: خوشنویسی هنر فاخر این مرز و بوم است. مشهد در طول تاریخ پر افتخار خود همواره مهد هنرمندان و فرهیختگانی است که شهرت جهانی دارند و آثار آنان در موزه های بزرگ جهان می درخشد.
رییس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: سلطان علی مشهدی از جمله مفاخری است آنطور که شایسته و بایسته مقام ایشان است، به آن پرداخته نشده و برای مردم مغفول مانده است. این همایش چهار روزه موقعیت مغتنمی است و از مسئولین فرهنگ دوست کشور مخصوصا شهردار مشهد درخواست کنیم تا مقدمات اولین کنگره بزرگداشت سلطان علی مشهدی را در سطح کشور و در آینده نزدیک فراهم کند.
باقرزاده خاطرنشان کرد: انجمن خوشنویسان مشهد به عنوان نهادی رسمی و پیشنیه فعالیت ۵۵ سال، به عنوان قطب دوم خوشنویسی کشور بعد از تهران، همواره مهد تربیت هنرمندان تراز اول کشور بوده است که آثار آنان در جشنواره های داخلی و خارجی خوش درخشیده است.
وی اضافه کرد: انجمن خوشنویسان مشهد با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) همراه از داشتن یک ساختمان مستقل رنج می برد و برای امور جاری انجمن هیچگونه کمک دولتی و غیر دولتی دریافت نمی کند و با وجود هشت شعبه در شهر، همواره دغدغه ک مکان مستقل را دارد.
رییس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: در این چند سال توانسته ایم با دست خالی، کارهای زیادی را در شهر مشهد انجام دهیم که یکی از نتایج ارزنده این برنامه ها معرفی انجمن خوشنویسان مشهد به عنوان شعبه برتر کشور در سال ۱۳۹۸ بود که در هفته خوشنویسی مورد تقدیر قرار گرفت. از استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد درخواست می کنیم برای اجرای درخواست های ما مساعدت کنند.
امیدواریم حقوق عمومی خوشنویسان گرفته شود
در ادامه عارف براتی، مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران اظهار کرد: امروز با شیوع بدحالی و خودخواهی میان ملت ها و دولت ها و حاکم شدن زبان اسلحه و شمشیر در دنیا، ابتکار دکتر ایوبی سبب تغییر حال ما شده است که باید از اینگونه اقدامات حمایت شود.
وی افزود: انتظار داریم نماینده رییس جمهور و نماینده مجلس به این موضوع دقت کنند که ما حال خوبی نداریم و امیدواریم حقوق عمومی خوشنویسان گرفته شود و مجلس نیز از ما حمایت کنند.

حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات