سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت: باید در هزینه‌های جاری شهرداری به هر شکل ممکن صرفه جوی کنیم/ باید از تصمیمات شهردار در فساد ستیزی حمایت کرد

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت: باید در هزینه‌های جاری شهرداری به هر شکل ممکن صرفه جوی کنیم/ باید از تصمیمات شهردار در فساد ستیزی حمایت کرد

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت: باید در هزینه‌های جاری شهرداری به هر شکل ممکن صرفه جوی کنیم/ باید از تصمیمات شهردار در فساد ستیزی حمایت کرد
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و هشتادمین جلسه شورا، امیرحسین علوی عضو شورای شهر با بیان اینکه بودجه سال 1400 در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق نهایی شده است، گفت: متوجه شده‌ام که شهردار رشت به‌زودی بودجه سال 1400 را تقدیم شورا خواهد کرد. بنده طی 7 سال گذشته که در شورا حضور داشته‌ام برای نخستین بار است که بودجه به شرایط خوبی بسته شد و مانند سال‌های گذشته به‌صورت عجله‌ای کار آن انجام نشد.
وی ادامه داد: امیدوارم این روند موجب شود تا به پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که داریم برسیم. در گزارش ارائه‌شده توسط شهردار رشت در صحن شورا گفته شد که در هزینه‌های جاری شهرداری صرفه‌جویی وجود دارد، بر اساس گزارشی که در اختیار بنده قرار گرفته است از ابتدای سال تا به امروز همواره با افزایش هزینه روبرو بوده‌ایم. شاید در برخی از موارد با کاهش هزینه روبرو بوده‌ایم، اما اگر می‌خواهیم این سازمان و شهر را درست هدایت و مدیریت کنیم می‌بایست در هزینه‌های جاری به هر شکل ممکن صرفه‌جویی نماییم.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه از دفترچه عوارض و ردیف‌های افزایشی آن حمایت کرده است، گفت: قطعاً در متعادل کردن قیمت‌ها اقدام خواهیم کرد، اما شهرداری نگاهش را نسبت به اداره سازمان خودش تغییر دهد، اینکه بگوییم سال آینده می‌بایست این مقدار دستمزد بدهیم پس باید این هزینه را از مردم تأمین کنیم استدلال درستی نیست و می‌بایست در انجام امورات خود هزینه‌ها را کنترل کنیم.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت می‌خواهد چنین کاری انجام دهد، تأکید کرد: متأسفانه آن‌قدر شهرداری رشت سنگین و پیچیده شده است کار کردن در آن سخت شده است. نکاتی نیز وجود دارد که به شهردار رشت نیز گفته شده است، آقای احمدی این روزها برای به حرکت در آوردن چرخ‌دنده‌های سازمان به‌تنهایی کار را بر دوش می‌کشد و لازم است شورا نیز در این موارد به ایشان کمک کند.
وی ادامه داد: موضوعاتی به‌صورت تذکر چند بار ابلاغ می‌شود، اما می‌بینیم که پاسخ ارائه‌شده بیشتر شبیه به پاسخ رسانه‌ای تنظیم‌شده است. میگوییم کل خیابان معلم با یک طراحی ساخته‌شده و یک ملک تخلف کرده و با همان تخلف مجوز گرفته است و ما نباید کل خیابان را از دست بدهیم. متأسفانه می‌بینیم که علیرغم بررسی موضوع در کمیسیون‌ها توجهی به آن نمی‌شود و راحت‌ترین جواب به موضوع داده می‌شود که این کار قبلاً انجام‌شده است و این پروانه را داشته و این رأی صادر شده است، نمی‌گویند ما چه کرده‌ایم، می‌گویند این وضعیت وجود دارد! ما باید در این ماه‌های باقی‌مانده توجه بیشتری به موضوعات داشته باشیم.
علوی با بیان اینکه احمدی شهردار رشت با شعار فساد ستیزی وارد شد، گفت: این انتظار وجود دارد که شهردار بتواند با دل‌وجرئت به موضوعات ورود کند. این حمایت باید از سوی شورا و دستگاه‌های نظارتی وجود داشته باشد، نباید این نگرانی وجود داشته باشد که پس از تصمیم‌گیری حواشی وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت همچنین با اشاره به وضعیت ساختمان دانشسرای رشت، گفت: جلسه‌ای با هماهنگی و همراهی آقای عاقل منش با میراث فرهنگی برگزار شد و فردی که پیش‌ازاین بدون چشم‌داشت و به‌صورت خیرخواهانه اقدام به مرمت ساختمان‌های مشابه کرده بود اعلام آمادگی کرد.
وی تأکید کرد: قرار بر این شد که به‌صورت فوری با هماهنگی میراث فرهنگی سقف این بنا مرمت شود. فردی هم که می‌خواهد مرمت را انجام دهد از شهرداری دریافتی نقدی را مدنظر ندارد و به دنبال دریافت خدمات از شهرداری رشت است و پیشنهاد بنده بر این است که در این راستا از سوی شورا کمک انجام شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات