بازدیدهای پرتعداد از محلات و مناطق، تاکید بر  ...

بازدیدهای پرتعداد از محلات و مناطق، تاکید بر ...

بازدیدهای پرتعداد از محلات و مناطق، تاکید بر تکمیل پروژه‌های جاری شهر

شنبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار شد و لایحه آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان اجتماعی فرهنگی، بررسی چارت سازمان اجتماعی فرهنگی با حضور شهردار مشهد، طرح الحاقیه بسته تشویقی تسهیل گری احیاء و مرمت آثار تاریخی و بناهای واجد ارزش شهر مشهد در محلات تاریخی و در پایان هم مصوبات احداث باغ کتاب و حمایت از موزه‌داران و مجموعه‌داران خصوصی به بحث اعضا گذاشته شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا از پروژه پیاده‌روسازی خیابان شیرازی بازدید کرد و در این باره گفت: عزم مدیریت شهری برای پیاده‌مدار کردن خیابان‌های اطراف حرم مطهر جدی است. تعریض پیاده‌رو خیابان آیت‌ا... شیرازی با هدف ترویج پیاده‌مداری انجام می شود.
مسعود ریاضی افزود: پیاده‌مدار کردن خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی یکی از مسائل مهمی بوده که مدیریت شهری به جد پیگیر آن است و برهمین اساس یکطرفه شدن مسیر بی‌آرتی و تعریض پیاده‌رو خیابان آیت‌ا... شیرازی در دستورکار قرار گرفت.

دیدار نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز رویداد دیگر بود. حمیدرضا موحدی‌زاده در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت و مفید بودن دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخگویی به نیازهای نسل جوان و آشنایی افراد با ادیان مختلف، در حد توان از ایجاد دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در مشهد هم استقبال می‌کنیم ولی واگذاری‌ها و حمایت‌های شورای شهر و شهرداری تابع آیین‌نامه‌ها و مقررات مشخصی است که باید مطابق با آنها گام برداریم.
در ادامه محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به همراه رئیس پژوهشکده حکمروایی شهری دانشگاه شریف و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از کارخانه نوآوری مشهد و غلامحسین صاحبی، عضو شورا از پروژه های شهرداری منطقه ۶ بازدید کردند.
یکشنبه
تنها رویداد این روز برگزاری نشست سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی بود.
دوشنبه
صد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد برگزار شد و در جریان آن لوایح «اصلاح و به روز‌رسانی میانگین ارزش روز املاک بلوک‌های همگن»، «توسعه پرداخت الکترونیک شهروندی بر بستر اپلیکیشن‌های تلفن همراه»، «طرح سهام شهرداری در شرکت ها و موسسات» و «کاهش آلودگی هوای شهر مشهد» به تصویب رسید.
همچنین گزارش کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها در خصوص درخواست تحقیق و تفحص از حوزه شهردار و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری رای آورد و تذکر رئیس کمیسیون خدمات شهری مبنی بر عدم اجرای تبصره ۲ مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان آتش‌نشانی در بکارگیری بانوان آتش‌نشان و سوال مجتبی بهاروند، عضو دیگر شورای شهر درخصوص اجرای پروژه‌های خطوط قطارشهری از شهردار مشهد هم مطرح شد.
رئیس شورای شهر مشهد در آغاز این جلسه تحقق‌پذیری طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، تنها دغدغه شورای پنجم برای این محدوده عنوان کرد.
محمدرضا حیدری گفت: شورای شهر مشهد هیچ منفعت و دغدغه‌ای جز تحقق‌پذیری طرح در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نداشته و ندارد و طرح باید به سمتی برود که تحقق‌پذیری حداکثری و حداقل آسیب‌وچالش را داشته باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری هم در نطق پیش از دستور خود در این جلسه گفت: جلسات کمیسیون ماده ۵ در راستای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به‌صورت علنی و آنلاین برگزار شود.
محمدهادی مهدی‌نیا افزود: به نمایندگی از مردم شریف شهر مشهد مقدس و جامعه متخصصین شهری از استاندار خراسان رضوی به عنوان رییس کمیسیون ماده ۵ و معاون هماهنگی امور عمرانی درخواست می‌نمایم در راستای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و در ادامه مسیر شفاف‌سازی در شورای اسلامی شهر در فرآیند بررسی و تایید طرح‌های تفصیلی و گامی اثر گذار برداشته و جلسات کمیسیون ماده ۵ را به‌صورت علنی و آنلاین برگزار نمایند.
کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورا نیز در جلسه خود لایحه لغو مصوبه اصلاح بند 1-3 صلح نامه پروژه مشارکتی حریر و گزارش برنامه‌های معاونت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی پیرامون توسعه، تسهیل و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری خارجی در شهر مشهد مورد بحث و بررسی قرار داد.
سه شنبه
جلسه کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار به بررسی مطالعات طرح تفصیلی حوزه میانی شرقی و لایحه مشوق‌های پیشنهادی برای اجرای طرح شمال میدان شهدا اختصاص داشت.
همچنین کارگروه بودجه و حسابرسی به گزارش حسابرسی، نامه مدیریت، تطبیق تفریغ بودجه با صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ و تبصره‌های بودجه سازمان‌های اتوبوسرانی، حمل و نقل و ترافیک و پایانه های مسافربری، شرکت‌های قطارشهری، بهره‌برداری قطارشهری و توسعه ارتباطات ترافیکی پرداخت و کارگروه تخصصی - پژوهشی ترافیک نیز بررسی مولفه‌های ترافیکی مطالعات طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی میانی شرقی را در دستور داشت

بازدید مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر مشهد از پایانه اتوبوسرانی شهید جوان و خیابان بهارستان به منظور بررسی مشکلات دسترسی شهروندان به این محدوده یکی از رویدادهای میدانی امروز بود. وی در این برنامه گفت: رضایت مردم، اساس تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های شورای شهر است.
مجتبی بهاروند افزود: اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و برهمین اساس پیوسته سعی می‌کنیم تا تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها به نحوی باشد که سود و منفعت شهروندان و شهر را بهمراه داشته باشد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری هم از پروژه های منطقه ۶ بازدید کرد و گفت: تخفیف ۲۴ درصدی، گامی در جهت قانون‌مدار شدن ساخت‌وسازها است. تعامل آستان قدس و شهرداری مانع از بازتولید بافت فرسوده و حاشیه‌ای می‌شود. مشوق‌هایی چون تخفیف ۲۴ درصدی در پرداخت عوارض مربوط به شهرداری فضایی ایجاد می‌کند که تقاضا برای پروانه و پایانکار بیشتر شود و مردم بتوانند فعالیت‌های عمرانی خود را تعیین تکلیف و ضوابط شهرسازی را رعایت کنند تا ساخت‌وسازها براساس ضوابط و مقررات باشد، اسناد رسمی دریافت کنند و مانع از مشکلات بسیاری چون فروش قولنامه‌ای و ... شود.
چهارشنبه
اولین رویداد خبری مصاحبه رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در گفتگو با برنامه رادیویی «صبح‌بخیر خراسان» بود که از هزینه ۱۸ میلیارد تومانی شهرداری برای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا خبر داد.
محمد حاجیان گفت: در طرح جامع کاهش آلودگی هوا، شهرداری مشهد باید سالانه حدود ۱۸ میلیاردتومان هزینه کند؛ هزینه‌ای که براساس قانون هیچ رسالتی در این خصوص ندارد ولی شورای شهر با مصوبه خود، براساس وظیفه انسانی و جلوگیری از تبعات زیست‌محیطی ناشی از آلودگی هوا به شهرداری تکلیف کرده است.

نشست کمیته نظارتی شماره چهار شورای اسلامی شهر مشهد با موضوع بررسی مشکلات دفاتر تسهیلگری منطقه ثامن و برنامه چهارشنبه های پاسخگویی با حضور مجتبی بهاروند از دیگر برنامه های در ساختمان شورا بود.
بهاروند در این برنامه گفت: شهر پویا دارای شهروندانی مطالبه‌گر و نمایندگانی پاسخگوست. حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک سرآمد دیگر حوزه‎های شهرداری است.کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر، به لحاظ سازمان‌های تحت پوشش، گسترده‌ترین کمیسیون شوراست و بسیار خرسندیم که از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، حوزه‌های اجرایی زیرمجموعه این کمیسیون هیچ‌گونه توقفی نداشته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورا هم در نشست با دفاتر تسهیلگری منطقه ثامن اجرای پروژه مشارکتی با حضور مردم را اولویت‌ بازآفرینی بافت ثامن دانست و گفت: هدف اساسی بازآفرینی حذف نقش اجرایی شهرداری و واگذاری امور به مردم خواهد بود.
احمد نوروزی بر تجمیع تلاش‌ها و برنامه‌های اجرایی شهرداری و دفاتر تسهیلگری برای اجرای چند پروژه نمونه اقتصادی در منطقه ثامن با هدف ترغیب مالکان و ساکنان منطقه به مشارکت در بازآفرینی تاکید کرد.

دیگر برنامه تالار شهر هم برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق شورا بود تا لوایح تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های فاوا، اتوبوسرانی، پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل و ترافیک و شرکت‌های ساخت قطارشهری و بهره‌برداری قطارشهری بررسی شود.
مسعود ریاضی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در بازدید از بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی گفت: بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، معقول‌ترین راهکار در شرایط کنونی است. حفظ میانگین ۱۰ سال عمر برای ناوگان اتوبوسرانی در مشهد، نیازمند افزودن سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید بوده که بخاطر تحریم‌ها و نرخ ارز بسیار دشوار است و لذا بهسازی ناوگان به عنوان راهکار جایگزین در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نشست هم‌اندیشی با روسای شورای اجتماعی محلات منطقه ۶ شهرداری داشت. وی در این جلسه گفت: نشست‌های چهارشنبه با محلات باید به خروجی ملموس و اثربخش برای شهروندان منتج شود.
احسان اصولی افزود: از مجموع و برآیند صحبت‌ها و گفتگوهای دوطرفه که در نشست‌های چهارشنبه با محلات مطرح می‌شود، باید راهکارهای اجرایی و اثربخش حاصل گردد که بروز بیرونی داشته باشد و گرهی از مشکلات شهروندان و ساکنان برطرف کند.
پنجشنبه
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های منطقه ۶ بازدید کرد و دومین جلسه هم‌اندیشی با موضوع کمپین اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی و فرهنگ شهروندی در تالار شهر برگزار شد.

در رویدادی ویژه با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شهردار مشهد اولین کنفرانس علمی بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم در محل کارخانه نوآوری مشهد آغاز شد.
همچنین جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از شهرداری و پروژه‌های سطح منطقه ۵ بازدید کردند. رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد هم به بازدید از سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری رفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات