شرایط واگذاری 1100 فقره انشعاب فاضلاب در هرند اصفهان مهیا شد

شرایط واگذاری 1100 فقره انشعاب فاضلاب در هرند اصفهان مهیا شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدعلی عباسی" با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب از 14 سال پیش در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: در طی دو سال اخیر با اصلاح و بازسازی بیش از 42 نقطه از شبکه فاضلاب در این شهر، بستر بهره‌مندی مردم از خدمات شبکه فاضلاب فراهم شده است.

وی اجرای شبکه فاضلاب را در هرند بسیار ضروری برشمرد و تصریح کرد: به دلیل بافت زمین سطح آب‌های زیر زمینی در این شهر بسیار بالاست به‌طوریکه در شهرک مهدیه، در عمق یک الی دو متری به آب می‌رسیم.

مدیر آب و فاضلاب جلگه دفع بهداشتی فاضلاب را یکی از مطالبات مردم دانست و اظهار داشت: برخی از نقاط در شهر هرند به گونه‌ای است که باید هفته‌ای یکبار به دلیل جنس خاک، چاه فاضلاب را تخلیه کنند که این امر هزینه قابل توجهی را به ساکنان این مناطق تحمیل می‌کند.

عباسی با اشاره به اجرای 24 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر هرند خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 80 درصد شبکه فاضلاب شهر هرند اجرا شده و تنها 8 کیلومتر دیگر باقی مانده تا اجرای شبکه فاضلاب این شهر تکمیل شود و طی دو سال اخیر بیش از 120 حوضچه فاضلاب در شهر هرند بازسازی، هم سطح و مرئی‌سازی شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم شهر هرند از نصب انشعاب فاضلاب تصریح کرد: در حال حاضر امکان فنی واگذاری هزار و 100 فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان وجود دارد. این در حالی‌است که زمینه‌های واگذاری انشعاب فاضلاب به متقاضیان به صورت اقساطی نیز فراهم شده است.

مدیر آب و فاضلاب جلگه تصریح کرد: فرایند تصفیه در تصفیه‌خانه فاضلاب هرند به روش لجن فعال که یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه در دنیا است، انجام می‌گیرد و پساب آن در نهایت در اختیار کشاورزان برای کشت غیر مثمر قرار می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات