توجه به رویکردهای امر به معروف و نهی از منکر برای شفافیت و خدمات‌رسانی بهتر به مردم/ شتاب بیشتر صنعت آب و برق در سال پایانی دولت

توجه به رویکردهای امر به معروف و نهی از منکر برای شفافیت و خدمات‌رسانی بهتر به مردم/ شتاب بیشتر صنعت آب و برق در سال پایانی دولت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا انجم شعاع" در نخستین نشست "تبیین رویکردهای ستاد و وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه"، اظهار کرد: وزارت نیرو به لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی، مهم، سنگین و زیربنایی که دارد، توانسته در تمامی حوزه‌ها توفیقات بزرگی را به دست بیاورد و همواره این اقدامات مورد عنایت رهبری و مقامات ارشد کشور بوده است.
وی با اشاره به اجرای پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال‌ گذشته، افزود: سال گذشته توانستیم در قالب این پویش طرح‌های بزرگ، مهم و اساسی را در کشور با توجه به شرایط تحریم ظالمانه‌ای که به سر می‌بریم به بهره‌برداری برسانیم که هر یک بخشی از نیازهای مردم عزیز کشور را تامین می‌کند و باعث شده تا شاخص‌های خدمات‌رسانی در کشور به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کند.
معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو با اشاره به افتتاح ۲۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۴ پروژه صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور یا وزیر نیرو هر هفته در قالب این پویش به بهره‌برداری رسیده که نشان از برداشته شدن گام‌های بلند در زمینه خدمت‌رسانی است.
وی افزود: در سال پایانی دولت نه تنها فعالیت وزارت نیرو شکل نزولی پیدا نکرده، بلکه این وزارتخانه تلاش کرده با قدرت و قوت خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه دهد.
انجم شعاع با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور یادآور شد: با توجه به شرایطی که به وجود آمده، فرایند بسیاری از کارها تغییر پیدا کرد و بیشتر جلسات و برنامه‌ها از حضوری به آنلاین تغییر کرده است.
وی با اشاره به اینکه این شرایط باعث شد خدمات آنلاین و مجازی به شدت افزايش پیدا کند، ادامه داد: امروز در بحث ارائه خدمات صنعت آب و برق، اپلیکیشن‌هایی تعریف شده که مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری و مستقیم به ادارات و شرکت‌ها خدمات دریافت کنند.
رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو اضافه کرد: وزارت نیرو تلاش کرده تا از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های فرهنگی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، استفاده لازم را ببرد.
به گفته وی، اقدامات مهم و قابل توجهی در زمینه‌های فرهنگی از جمله دوره‌های آموزشی با اساتید برجسته، آگاه‌سازی و غیره انجام شده است.
انجم شعاع گفت: از زمانی که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر در سال ۹۴ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، وزارت نیرو مانند سایر دستگاه‌ها به جد وارد عمل شده و اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده است. سعی ما نیز در این وزارتخانه این است که ابلاغ‌ها و دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرستاده می‌شود به طور کامل اجرا و رعایت شود.
معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت‌ نیرو در جشنواره شهید رجایی جزو دستگاه‌های برتر است، خاطرنشان کرد: رتبه این وزارتخانه نشان از تلاش‌های بی‌وقفه در تمامی حوزه‌های صنعت آب و برق است.
انجم شعاع با اشاره به تاکید وزیر نیرو در اجرای مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: در صنعت آب و برق، اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی از جمله تقویت روحیه مطالبه‌گری، تکریم ارباب رجوع، مردم‌داری، سلامت اداری و غیره صورت گرفته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات