در نشست تقدير از صنايع همكار استان كرمانشاه عنوان ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع نيروي برق استان كرمانشاه، مهندس اميدعلي مرآتي در نشستي كه با جمعي از مديران صنايع استان در سالن اجتماعات شركت توزيع نيروي برق داشت، بيان كرد: باتوجه به سرماي هوا و كمبود سوخت نيروگاه ها كه منبع اصلي توليد برق آنها گاز است، انتظار مي رود همانند روزهاي گرم تابستان در اين روزهاي سرد نيز مشتركين صنعتي با شركت توزيع برق استان كرمانشاه همكاري كنند.
وي با اشاره به قطعي برق 2 ساعته صنايع استان ، افزود: صنايع استان با عقد تفاهم نامه همكاري، نصب و استفاده از ديزل ژنراتورها و مديريت مصرف برق مي توانند ما را در اين شرايط سخت ياري دهند و از تخفيفات برق مصرفي و گازوئيل رايگان بهره مند شوند.
مهندس مرآتي با بيان اينكه سعي كرده ايم كمترين قطعي برق را داشته باشيم، گفت: باتوجه به شرايط دشوار كمبود انرژي، كمترين خاموشي را نسبت به ساير استان ها داشته ايم.
وي با اشاره به اينكه، 10 درصد مصرف استان نسبت به سال قبل در اين فصل افزايش يافته است، اظهار كرد: اگر هر مشترك يك لامپ 100 وات خاموش نمايد، خاموشي برق نخواهيم داشت.
مديرعامل شركت توزيع برق استان كرمانشاه ابراز كرد: حدود 35-50 درصد از مصرف گاز كشور در نيروگاه هاي برق مصرف مي شود و هر مترمكعب گاز حدود 3/7 كيلوات ساعت انرژي برق توليد مي كند.
وي همچنين از يك در ميان كردن چراغ هاي معابر داخل شهر به صورت زيگزاگ به تعداد 39 هزار چراغ و به قدرت صرفه جويي شده 4.46 مگاوات خبر داد و گفت: خاموش شدن يك چراغ 250 وات خياباني در حدود 3/6 كيلوات ساعت در 24 ساعت صرفه جويي انرژي دارد و اين به معني صرفه جويي در يك مترمكعب گاز است.
وي با ارائه راهكارهايي در جهت جلوگيري از خاموشي برق مشتركين استان كرمانشاه، اضافه كرد: خاموش كردن معابر بين شهري (اداره راه) به قدرت 4 مگاوات، اجراي برنامه هاي تبليغاتي مديريت مصرف از طريق رسانه و جرايد، به مدار آوردن ديزل هاي ژنراتور امورهاي توزيع برق و مكاتبه با ادرات كل استان جهت صرفه جويي در مصرف برق و گاز ازجمله اقدامات ديگر اين شركت است.
در ادامه، مهندس مرزي دبير خانه صنعت معدن و تجارت استان كرمانشاه ضمن تقدير از صنعتگراني كه در كاهش پيك بار تابستان همكاري داشته اند، گفت: اميدوارم با همكاري شركت توزيع برق و صنايع، از مشكل كمبود انرژي با كمترين خسارت به صنايع عبور كنيم.
مهندس فرهاد مرزي با اشاره به شرايط بيكاري در استان كرمانشاه ابراز اميدواري كرد تا از قطعي برق شهرك هاي صنعتي كاسته شود و با مديريت مصرف برق در منازل، قطعي برق در صنايع نداشته باشيم.
در پايان نيز صنايع همكار، مشكلات و موانع پيش آمده خود را با مهندس مرآتي مطرح كردند و خواستار حل آنها شدند. در اين نشست از واحدهاي صنعتي كه در سال 99 بيشترين همكاري را در مديريت مصرف انرژي برق با شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه داشتند، با اهداء تنديس و لوح تقدير، قدرداني بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات