اقدامات شهرداری در زمینه مدیریت پسماند و تجهیزات مورد نیاز برجسته است

اقدامات شهرداری در زمینه مدیریت پسماند و تجهیزات مورد نیاز برجسته است

اقدامات شهرداری در زمینه مدیریت پسماند و تجهیزات مورد نیاز برجسته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، تورج همتی در خصوص فعالیت های زیست محیطی شهرداری مشهد در بحث مدیریت و دفن زباله اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد به عنوان پیشروترین شهرداری میان کلان شهرها در زمینه مدیریت پسماندهای جامد شهری و پزشکی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
وی افزود: روزانه حدود دو هزار و ۱۰۰ تن زباله تولید می شود که در این زمینه شهرداری مشهد اقدامات فنی همچون تفکیک بخشی از زباله های در لندفیل دفن و بخشی که قابلیت استفاده مجدد و بازیافت دارد، نیز مشخص می شود.
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در بخش پسماندهای پزشکی نیز شهرداری مشهد به عنوان اولین کلان شهری است که پسماندهای مطب و کلینیک را بعد از بی خطرسازی در لندفیل پزشکی، معدوم می کند.
همتی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه سیاست های بستر پسماند های قدیم شهری که در جاده نیشابور قرار دارد، شهرداری امسال اقدامات خوبی انجام داده است که نکته بارز آن سیاست های هدر رفت انرژی و تبدیل پسماند به انرژی است.
وی اضافه کرد: شهرداری در زمینه مدیریت پسماند و تجهیزات مورد نیاز نیز اقدامات برجسته ای انجام داده است و همانگونه که موفق به دریافت لوح Silver Award تحت عنوان توسعه پایدار شد، مستحق این است فعالیت های خود را برای سایر کلان شهرها، الگوسازی کند که در این زمینه از شهردار مشهد، معاونان و شورای اسلامی شهر مشهد جهت فراهم کردن تسهیلات لازم برای رسیدن به شهر زیست محور و محیط زیست محور تشکر می کنم.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات