نظارت مردم بر روی پروژه ها کارامد ترین عنصر است/ تابلوهای روزشمار  ...

نظارت مردم بر روی پروژه ها کارامد ترین عنصر است/ تابلوهای روزشمار ...

نظارت مردم بر روی پروژه ها کارامد ترین عنصر است/ تابلوهای روزشمار پروژه ها مهم ترین گام در شفاف سازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ محمد رضا کلائی ظهر امروز با حضور در مراسم رونمایی سامانه ناظر گفت: طراحی چنین سامانه ایی اقدامی موثر برای سال های آینده خواهد بود.
وی افزود: در بحث شفافیت باید به دنبال نزدیک کردن شعار و عمل باشیم، هیچ اقدامی در این زمینه به اندازه نصب تابلوهای روزشمار درابتدای پروژه ها موثر نبوده است، شفافیت نه به قصد مچ گیری بلکه به قصد متعهد کردن باید انجام شود.
کلائی با تاکید بر اینکه نظارت مردم بر پروژه ها از هرچیز دیگری کارامد تر است، بیان کرد: اگر حمایت مردم را می خواهیم باید پروژه ها را مدنظر آنها قرار دهیم، باید راه مردم به سامانه ناظر باز شود.
وی با بیان اینکه بازدید از سایت ناظر باید تا پانزدهم بهمن ماه به عدد قابل توجهی برسد، ادامه داد: سامانه ناظر نقطه شروع چنین اقداماتی نبوده است و اگر مردم از سامانه و اپلیکیشن های مشابه استفاده نکنند، ارزشی نخواهد داشت.
کلائی اظهار کرد: همیشه نقطه شروع از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و ارائه گزارش های هفتگی از پروژه ها اقدام خوبی بود که باید تقویت شده و ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر طراحی سامانه ناظر باید یک اپلیکیشن نیز طراحی شود، بیان کرد: امیدوارم اقداماتی از سوی روابط عمومی ها صورت بگیرد که این سامانه هرچه بیشتر شناسانده شده و قابل دسترس قرار بگیرد، همچنین مهم است که این سامانه بروزبوده و در ادامه با یک سایت خاک گرفته مواجه نباشیم.
وی همچنین با بیان اینکه ساخت کارخانه نوآوری در مدت زمان کم و با کیفیت موجود اقدام شایان توجهی است بیان کرد: این تجربه عجیب یک دانش خاص ایجاد کرده است که باید در موارد مشابه نیز به کار گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات