وجود 7433 حلقه چاه مجاز در استان لرستان/ حفر چاه‌غیرمجاز به منزله خیانت به نسل‌های آینده است

وجود 7433 حلقه چاه مجاز در استان لرستان/ حفر چاه‌غیرمجاز به منزله خیانت به نسل‌های آینده است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داریوش حسن‌نژاد" با تاکید بر ضرورت صیانت از منابع آبی و پرهیز از برداشت غیرمجاز اظهار کرد: آب امانت نسل‌های آینده در دست ماست و حفر چاه‌غیرمجاز با هر هدف و در هر مکانی به منزله خیانت به نسل‌های آینده است، البته خوشبختانه استان ما بعد از استان ایلام کمترین چاه‌غیرمجاز در سطح کشور را دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای‌لرستان در خصوص ثبت چاه‌های استان نیز خاطرنشان کرد: در مجموع 9 هزار و 13 حلقه ‌چاه در سطح استان لرستان در سامانه ساماب به ثبت رسیده است.
حسن‌نژاد با اشاره به وجود 693 حلقه چاه فاقد پروانه، تعداد چاه‌های مجاز استان را 7 هزار و 433 حلقه و تعداد یک هزار و 580 حلقه را غیرمجاز اعلام کرد و از مالکان چاه‌های فرم 1 خواست جهت تعیین تکلیف چاه‌های خود به ادارات مدیریت منابع آب شهرستان محل چاه مراجعه کنند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای ‌لرستان در ادامه در خصوص وضعیت آبخوان‌ها تصریح کرد: مجموع مصرف آب سطحی استان لرستان در بخش‌های مختلف 5 هزار و 506 میلیون ‌متر مکعب است و کسری مخزن تجمعی در محدوده‌های مطالعاتی استان 4 هزار 277 متر مکعب و افت سطح آب در آبخوان‌های استان 5 متر و 23 سانتی‌متر است.
وی افزود: در منابع آب زیرزمینی با 1.149 میلیون مترمکعب کسری مخزن آب مواجه هستیم که باید با صرفه‌جویی در مصرف و مدیریت منابع آب زیرزمینی‌، کسری مذکور جبران شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات