پويش همدلي انرژي در زنجان اجرا مي‌شود

پويش همدلي انرژي در زنجان اجرا مي‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عليرضا عليزاده" در نشست شورای اداری استان زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اين که حدود 90 درصد سوخت نيروگاه‌هاي حرارتي با سوخت طبيعي گاز تامين مي‌شود، در شرايط سرد و زمستاني به منظور جلوگيري از قطعي گاز و گرماي خانه‌هاي همشهريان، صنعت برق کشور با همکاري صنعت گاز در تلاش براي تعادل مصرف انرژي در حوزه برق و گاز است.

وی با اشاره به اقدامات اين شرکت در جهت کاهش ميزان مصرف برق و به تبع آن کاهش ميزان مصرف گاز طبيعي تاکيد کرد: شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان با همکاري شهرداري و راهداري همزمان با سراسر کشور اقدام به تعديل روشنايي معابر، فضاهاي سبز و جاده‌هاي استان( با توجه به مناطق حادثه خيز و ضروري) کرده و علاوه بر تعديل روشنايي با برگزاري مانور مشترک با شرکت گاز استان به رصد و پايش سازمان‌ها و ادارات در جهت کاهش مصرف برق و گاز پرداخته است.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان يکي از مهم‌ترين اقدامات اخير اين شرکت را برگزاري مانور جمع‌آوري ماينر‌هاي غيرمجاز اعلام کرد و افزود: در اين مدت 900 ماينر پس از اجراي اين مانور جمع آوري شده و همچنان با همکاري پرسنل اين شرکت و مردم استان زنجان جمع‌آوري رمز ارزهاي غيرمجاز ادامه دارد.

وی با تشریح پويش ملي همدلي انرژي افزود: اين پويش به صورت ملي راه اندازي شده و با هدف تشويق شهرستان‌هاي استان با هدف کاهش مصرف انرژي نسبت به دوره مشابه سال قبل برنامه‌ريزي شده است.

علیزاده افزود: با توجه به پويش همدلي انرژي، هر شهرستاني که بيشترين کاهش مصرف را داشته باشد، مشمول پاداش با نرخ انرژي وارداتي به ازاي هر کيلووات ساعت کاهش انرژي شده و اين مبلغ صرف خريد تجهيزات مورد نياز شهرستان‌ها از جمله اتوبوس‌هاي حمل و نقل عمومي، تبلت براي دانش آموزان نيازمند، دستگاه‌هاي اکسيژن‌ساز و غيره با آرم همدلي انرژي خواهد شد.

وي ادامه داد: با توجه به تفاوت نرخ انرژي وارداتي و عادي، مبالغ تشويقي در اين پويش که مخصوص شهرستان‌هاي  کم مصرف است، به صورت ميلياردي برآورد مي‌شود.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان تاکيد کرد: اين مشوق‌ها علاوه بر مشوق‌هاي قبلي تعيين شده توسط وزارت نيرو است و مردم استان مي‌توانند با مديريت مصرف برق، علاوه بر بهره‌مندي از طرح برق اميد و تخفيف 100 درصدي در قبض برق خود، در جهت توسعه و پيشرفت استان ياري‌گر خدمتگزاران خود باشند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات