پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پل همسان کابلی

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پل همسان کابلی

به گزارش شهریار، باقر خوشنواز در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» با عنوان اینکه پل همسان کابلی تبریز از پیشرفت فیزیکی روبه رشد و ۸۰ درصدی برخوردار است گفت: این پروژه که به منظور روان سازی تردد شهروندان از اصلی ترین مسیر ورودی شهر از طریق جاده ائل گلی و دروازه تهران در حال اجراست در تسهیل رفت و آمد ساکنین شهرک های اقماری همچون ویلاشهر و رجائی شهر، گلشهر و پرواز، کوی الهی پرست و... که منتهی به جاده ائل گلی می باشد، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ از اجرای ۵ پروژه مکمل پل همسان کابلی تبریز در جوار این پروژه نیز خبر داد و گفت: احداث رمپ اصلاحی توانیر به بلوار استاد شهریار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی، رمپ شمال غربی پل کابلی به جاده ائل گلی با ۶۰ درصد پیشرفت، مسیر اتصالی انتهای ۱۰ متری رمپ شمال غربی که با انجام آسفالت ریزی و جدول گذاری به اتمام رسیده و احداث دیواره سنگی و بدنه سازی پروژه های مذکور برای رفع اختلاف  ارتفاع با جاده ائل گلی که توسط پیمانکاران مجزا در حال فعالیت می باشد، از جمله پروژه های مکمل پل همسان کابلی به شمار می آید که به موازات این پل در حال احداث است.

وی بهره برداری از پروژه های مذکور را بسیار تاثیرگذار در توزیع ترافیک اصلی ترین مسیر عبوری شهروندان، از جاده ائل گلی و دروازه تهران دانست.

خوشنواز در ادامه توضیحات خود در خصوص فعالیت های عمرانی شهرداری منطقه ۲ از پروژه فرامنطقه ای تقاطع غیرهمسطح خیابان شهدای ارتش به بلوار سردار شهید قاسم سلیمانی که در حوزه منطقه ۳ واقع شده است هم نام برد و اظهار داشت: این پل روگذر نیز با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار اولیه ۴۸۰ میلیارد ریالی، در اصلی ترین و مرکزی ترین مسیر عبوری شهروندان و در کمربندی میانی در حال احداث است.

شهردار منطقه ۲ افزود: تقاطع غیرهمسطح خیابان شهدای ارتش که با افزایش ۲۵ درصدی پیش بینی می شود با ۷۰۰ میلیارد ریال به اتمام برسد، طبق تاکید شهردار تبریز و شورای شهر سعی خواهیم کرد این پروژه روان سازی تردد شهری هم تا یکسال آینده به بهره داری برسد.

وی همچنین از مسیرگشائی "محله علی بقال" واقع در حوزه منطقه ۱۰، بعنوان دیگر فعالیت فرامنطقه ای شهرداری منطقه ۲ نام برد و تصریح کرد: این معبر ۲ متری که قبلا مشکلات عدیده ای برای اهالی و ساکنین محل بوجود آورده بود، توسط شهرداری منطقه ۲ و با پرداخت غرامت به مالکین که تملک آن بصورت ۱۰۰ درصدی است بطول ۴۵۰ متر با ۶۵ درصد پیشرفت تملک، به طور ۲۴ متری بازگشائی می شود.

خوشنواز در ادامه توضیحات خود افزود: تا پایان سال ۹۹ برای پرداخت غرامت به اهالی محله علی بقال ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود و در صورت تصویب و ابلاغ ۱۰ میلیارد تومان باقیمانده توسط شهردار و شورای شهر، این مسیرگشائی سال آینده وارد فاز عملیاتی می شود.

شهردار منطقه ۲ در خاتمه از اتمام چندین پروژه زیرساختی و بهره برداری از این پروژه ها در سال ۹۹ نیز خبر داد و گفت: کانال سهند ائل گلی، باکس گذاری مهرانه رود واقع در حوزه شهرداری منطقه ۴، تاسیسات و سرویس بهداشتی آرامستان وادی رحمت و سرویس بهداشتی پارک عباس میرزا و... از جمله پروژه هایی به شمار می آید که در سال ۹۹ به بهره برداری رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات