حضور بیش از ۱۲ هزار قطعه پرنده حایز اهمیت اکولوژیک در استان اردبیل

حضور بیش از ۱۲ هزار قطعه پرنده حایز اهمیت اکولوژیک در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برنامه جهانی سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هر ساله در اوایل زمستان انجام می شود و با توجه به حساسیت موضوع به لحاظ وجود شواهدی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه و استان های همجوار، سرشماری سال جاری با جدیت و دقت هرچه تمام اجرا شد.

سعید شهند با اشاره به رصد و پایش مستمر تالاب های استان و وضعیت مطلوب آن ها اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت هرگونه صید و شکار در تالاب ها، گشت و کنترل و پایش و احساس امنیت نسبی و سایر شرایط مساعد منطقه، جمعیت گسترده ای از پرندگان مهاجر زمستانه، تالاب های استان اردبیل را به عنوان استراحتگاه و زیستگاه زمستانه خود انتخاب و در آن سکنی گزیده اند.

شهند افزود: نتایج سرشماری حاکی از حضور بیش از ۱۲ هزار قطعه از ۵۵ گونه از پرندگان حایز اهمیت اکولوژیک می باشد که در بین آنها پرندگانی همچون انواع قو، غاز و اردک، راسته پلیکان و باکلان، انواع چنگر و طاوسک، انواع حواصیل ها، انواع آبچلیک ها و خروس کولی قابل ذکر است.

وی بیان داشت: در سرشماری سال جاری دو گونه ارزشمند اردک سرسفید (گونه در معرض خطر انقراض) و غاز پیشانی سفید بزرگ نیز در تالاب های نواحی مرزی استان مشاهده و ثبت شد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات