طرح همیاران آب در تربت‌جام کلید خورد

طرح همیاران آب در تربت‌جام کلید خورد

یاسر سلیمانی-تربت جام: نخستین گردهمایی شورای همیاران آب در شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد با حضور دبیر استانی طرح، جمعی از مسئولان، نمایندگان تشکل‌های کشاورزی و سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی، برخی بهره‌برداران و تعدادی از اساتید و نخبگان آموزش عالی منطقه به میزبانی امور منابع آب تربت‌جام و در محل سالن اجتماعات تربیت اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، دکتر داوری استاد برجسته حوزه آب دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی ضمن ایراد سخنانی کوتاه از وضعیت منابع آبی کشور و منطقه به تشریح طرح همیاران آب پرداخت. وی ابراز داشت: در این طرح که ذیل سند سازگاری با کم آبی وزارت نیروست قرار است با اجماع همه ذینفعان در هر حوزه، طی گام اول تا سال ۱۴۰۵ برداشت‌های بیش از میزان تجدیدپذیر آب‌های زیرزمینی به صفر برسد.

«کامران داوری» در مورد هدف این طرح گفت: در این طرح، اعمال مدیریت محلی خواهد بود که در آن کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، دانشگاهی و بهره‌برداران نسبت به رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرائی مسئول از جمله آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و آبفا اقدام و علاوه بر این وجه نظارتی بر روی برنامه‌های مصوب، وظیفه برنامه‌ریزی برای آینده را نیز بر عهده خواهند داشت.

در ادامه جلسه حضار به تبادل نظر در رابطه با موضوع مورد بحث پرداخته و در پایان نیز مدیران آب، آبفا و کشاورزی حاضر در جلسه آمادگی خود را مبنی برای همکاری با برنامه‌های طرح و کارگروه همیاران آب شهرستان اعلام کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات