صدور 67 هزار و 375 قبض برق اُمید در کهگیلویه و بویراحمد

صدور 67 هزار و 375 قبض برق اُمید در کهگیلویه و بویراحمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده" گفت: از ابتدای آبان تا پایان دی ماه سال جاری، 67 هزار و 375 قبض برق مشمول طرح برق اُمید در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکان برق خانگی صادر شده است.

وی میزان انرژی صرفه جویی شده در این مدت زمان را 13 میلیون و هشت هزار و 999 کیلووات ساعت عنوان و اظهار داشت: 350 میلیون و 614 هزار تومان نیز مبلغ قبض بخشوده شده نیز از ابتدای شروع طرح برق اُمید در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از طرح برق امید را نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی عنوان کرد و افزود:‌ این طرح در سال 1399 به تصویب هیئت وزیران رسیده است.
معتمدی زاده با بیان اینکه تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق اُمید ذکر و تصریح کرد:‌ در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند.

به‌گفته وی، برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین شده و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ مشترکان کم مصرف حدود 30 درصد از کل مشترکان(حدود 8.5 میلیون مشترک) در هر دسته جغرافیایی را شامل شده که مصرف آنها در حد الگوی کم مصرفی بوده و مشمول تخفیف 100 درصدی صورتحساب می‌شوند.

معتمدی زاده، مشترکان خوش مصرف را حدود 55 درصد کل مشترکان (حدود 16.5 میلیون مشترک) عنوان و اظهار داشت:‌ تعرفه این گروه از مشترکان بدون تغییر است و با اقدامات بهینه سازی می‌توانند دردسته کم مصرفان قرار گیرند.

وی افزود: مشترکان پرمصرف که حدود 15 درصد از مشترکان هستند بیش از الگوی تعیین شده مصرف برق دارند که به آنها شش ماه فرصت داده می‌شود با به‌کارگیری آموزش‌های بهینه سازی خود را به الگوی خوش مصرفی برسانند.

به گزارش پاون، بیش از 270 هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 210 هزار اشتراک آن خانگی هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات