پتروشیمی ایلام ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی است

پتروشیمی ایلام ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی است

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پتروشیمی ایلام در نشست ها و جلسات متعددی که برگزار شد، متعهد شده که بر روی کلیه دودکش های خود سیستم پایش آنلاین نصب کند تا میزان آلودگی هوا بصورت کامل رصد شود.

وی یادآور شد: پس از راه اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام و به دنبال آن افزایش میزان آلودگی، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در شهرستان تازه تاسیس چوار با حضور مدیران پتروشیمی برگزار و تصمیمات مهمی در این نشست برای رفع آلودگی و عبور از شرایط موجود اتخاذ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در ادامه از راه اندازی یک دستگاه سنجش آلاینده محیط زیست توسط پتروشیمی ایلام در چوار خبر داد و افزود: برای خرید این دستگاه ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ابدالی تصریح کرد: این دستگاه پس از راه اندازی، بصورت آنلاین به اداره محیط زیست متصل است و در صورت افزایش میزان آلودگی هوا، این اداره کل بلافاصله از این میزان آلودگی مطلع و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر رعایت قوانین زیست محیطی توسط صنایع سنگین استان، گفت: توسعه باید همواره در خدمت مردم باشد و زندگی مردم نیز نباید تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به بافت جمعیتی حاشیه پتروشیمی ایلام نیز اشاره کرد و یادآور شد: داشتن هوای پاک حداقل مطالبه مردم این منطقه است که در این راستا باید نظارت ها تدوام داشته باشد.
به گزارش ایرنا، ۴۶ سازمان مردم‌نهاد محیط زیست با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ایلام فعالیت می‌کنند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات