مسیر ریلی خاوران به راه‌آهن در اتوبان کسایی مانع طرح توسعه تبریز است

مسیر ریلی خاوران به راه‌آهن در اتوبان کسایی مانع طرح توسعه تبریز است

سونیا اندیش در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: مسیر ریلی ایستگاه خاوران به طرف ترمینال و راه آهن تبریز مسکوت مانده و مقرر شد در طرح جدید این مسیر را به قسمت های جنوبی شهر هدایت کنیم تا فضا برای توسعه شهر باقی بماند.

او افزود: با توجه به حساسیت شورای شهرو کمیسیون عمرانی موارد فوق در جلسه‌ای با معاونت عمرانی استانداری، معاونت عمرانی راه‌آهن،  بررسی شده و مقرر شد یک بازنگری در ارتباط با نحوه اتصال و مسیری که به ایستگاه قدیم راه‌آهن می رسد صورت گیرد و طرح جدیدی کار و جایگزین طرح فعلی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به  ارزیابی اعضای کمیسیون از آخرین وضعیت احداث پروژه ایستگاه راه‌آهن خاوران اعلام کرد: ایستگاه خاوران به عنوان ایستگاه ورودی اصلی شهر تبریز در خط آهن تبریز- تهران است که  پیشرفت چشمگیری داشته و مطابق پیش‌بینی ما و قولی که داده‌اند، اوایل خرداد سال آینده افتتاح می‌شود.

او با اشاره به همکاری شهرداری تبریز در اجرای این پروژه اضافه کرد:  ۷ هکتار از اراضی خاوران در شهرداری منطقه ۹  به این پروژه ختصاص داده شده است و امیدواریم که با اتمام این پروژه و بحث اتصال خط آهن تبریز- تهران  کاهش مدت سفر را با بهره گیری از مسیرهای جدید شاهد باشیم.

اندیش تأکید کرد: مسئله اصلی دیگر، پل باسمنج است که در محدوده تبریز قرار داشته و ادامه خط آهن تبریز- تهران است که به همراه ایستگاه افتتاح می‌شود.

او افزود:  پیشرفت کار در پل باسمنج نیز خوب است و پیمانکاران نیز علی رغم فصل سرما، به خوبی فعالیت دارند که این پروژ] نیز در خردادماه سال آتی به افتتاح می رسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات