شناسایی 11 مرکز غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در هرمزگان

شناسایی 11 مرکز غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در هرمزگان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاجر عبدی" در این رابطه گفت: با اجرای مانور مدیریت مصرف انرژی برق، 10 مرکز غیرمجاز در شهرستان پارسیان و یک مرکز نیز در میناب شناسایی و پلمب شد.
وی با بیان اینکه با جمع آوری و قطع برق این مراکز 170 کیلووات ساعت بار شبکه کاهش یافت، افزود: واگذاری انشعاب به مراکز تولید ارز فقط با استفاده از پروانه و مجوز قانونی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط امکان پذیر است، اما برخی افراد سودجو برای کسب سود بیشتر از انشعاب‌های دیگر با تعرفه‌های ارزان به‌صورت غیرقانونی و مخفیانه استفاده می‌کنند که شناسایی و قطع برق این مراکز در دستور کار قرار دارد.
عبدی ادامه داد: با توجه به ارزان بودن تعرفه برق خانگی و کشاورزی به نسبت سایر تعرفه‌ها، افراد سودجو عمدتا از برق خانگی و کشاورزی برای راه‌اندازی دستگاه‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند که این کار تخلف بوده و صاحبان این مراکز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو در صورت نیاز متقاضیان تولید ارز دیجیتال، به نسبت میزان دستگاه‌های درحال استفاده، انشعاب متقاضیان از طریق نصب پست یا فیدر جدید واگذار می‌شود.
وی در خصوص تعرفه برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال گفت: بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی به طور میانگین 9 هزار و 650 ریال تعیین شده است که در ماه‌های گرم یا سرد سال تغییر می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات