انسداد 50 حلقه چاه  غیرمجاز طی یک ماه گذشته

انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز طی یک ماه گذشته

مدیر امور منابع آب تهران گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی ماه گذشته، با انسداد 50 حلقه چاه غیر مجاز از خروج بیش از 995 هزارمتر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام مطلب فوق، گفت: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه واحد بازرسی و نظارت و کارشناسان حقوقی، با اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته 50 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی 50.5  لیتر بر ثانیه پر و مسدود  شد.

حبیبی با اشاره بر اینکه این عملیات در راستای قانون احیا و تعادل بخشی و صیانت از منابع آبی انجام شد، افزود: با انسداد این تعداد چاه از خروج سالیانه 995.355 هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب تهران، با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی با این امور، برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی تصریح کرد: منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود و بر این اساس امور منابع آب تهران بزرگ، با اهتمام جدی به حفظ و حراست از این منابع می پردازد.

وی در پایان با بیان اینکه برداشت بی رویه از منابع آبی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی داشته است، خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات