۱۳ پروژه عمرانی،سرمایه گذاری و خدماتی شهرداری مبارکه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

۱۳ پروژه عمرانی،سرمایه گذاری و خدماتی شهرداری مبارکه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود


شهردار مبارکه گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۳ پروژه عمرانی،سرمایه گذاری و خدماتی شهرداری مبارکه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

سید محسن هاشمی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی، سرمایه گذاری و خدماتی شهرداری مبارکه به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهرداری مبارکه علاوه بر وظایف ذاتی خود در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی با هدف توسعه شهر، در حوزه‌های مختلف نیز فعالیت داردکه مبلغ افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها از بودجه عمرانی و جاری یک سال شهرداری مبارکه هم بیشتر است.

این مقام مسئول همچنین گفت: توسعه پایدار شهری در ابعاد مختلف ازجمله توسعه عمرانی پایدار، برقراری عدالت اجتماعی و اقداماتی جهت حفظ محیط زیست، توسعه زیرساخت‌های ورزشی همواره موردتوجه مدیریت شهری مبارکه بوده که با اجرای پروژه‌ها در محلات و نقاط مختلف شهر نهادینه می‌شود.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه امکانات بعنوان یکی از شعارهای این دوره مدیریت شهری مبارکه برای افزایش کیفی و تأمین رفاه بیشتر برای شهروندان است، و  با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر بیشتر برای شهروندان ملموس خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا ایجاد نمود، مجموعه مدیریت شهری با مساعدت و همراهی شورای اسلامی، تلاش شبانه‌روزی و مضاعف خود را به کار بست تا با ارائه خدمات با کیفیت و ارتقاء سرانه‌های مختلف شهری، رضایت خاطر شهروندان عزیز را به دست آورد.

هاشمی با اشاره به پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری و دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی‌ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف کلان جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست و تکمیل این پروژه اولین قدم مؤثر و پر قدرت در این امر مهم خواهد بود.

او با اشاره به اهداف کلان پروژه فیبر نوری اظهار کرد: اهداف کلانی همچون توسعه زیرساخت های ارتباطی ، ارتباط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بدون محدودیت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، انتقال آسان و کم هزینه از این اهداف است و پروژه مذکور قدم غیر قابل انکاری در این راستاست.

شهردار مبارکه گفت: پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی و بصورت سرمایه گذاری B.O.L.T اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهرداری مبارکه ادامه داد: در این پروژه نیز که با مشارکت بخش خصوصی آماده کلنگ زنی است بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

شهردار مبارکه همچنین به تکمیل ادامه بلوار ۶۵ متری سردار شهید حمزه بابایی اشاره کرد و گفت: پروژه ادامه بلوار ۶۵ متری سردار شهید بابایی درمجموع بطول ۳۰ هزار متر مربع می‌باشد که اجرای این پروژه نیز 100 میلیارد ریال برآوردهای شده است .

وی با اشاره به ساماندهی و جابجایی تک تیرهای حادثه ساز برق در سطح شهر و محلات گفت: با توجه به استقرار تیرهای برقی که براثر اصلاح هندسی و بازگشایی معابر و یا عقب‌نشینی ساختمان‌ها در مسیرهای اصلی و پرتردد واقع‌شده است و نظر به حادثه‌خیز بودن موضوع این شهرداری با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اقدام به جابجایی تیرهای برق معارض با همکاری اداره برق خواهد نمود.

هاشمی افزود: جابجایی تیرهای برق، افزایش ایمنی تردد و توسعه خدمات شهری را بدنبال دارد و تلاش مشترک مدیریت شهری و اداره برق در جابجایی آن‌ها موجب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان می‌شود.

شهردار مبارکه در ادامه به اجرای پروژه برق رسانی و شبکه روشنایی فاز اول شهرک کارگاهی خیام  با اعتبار 60 میلیارد ریالی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این شهرک از داشتن برخی از امکانات و زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی محروم  بود، شهرداری مبارکه با برنامه‌ریزی وارد میدان عمل شد تا با تأمین زیرساخت‌های لازم در خصوص راه‌اندازی این شهرک گام‌های موثری را بردارد.

وی ادامه داد: پروژه شهرک مشاغل کارگاهی خیام در زمینی به مساحتی 675هزار متر مربع  و بیش از 820 غرفه از صنوف مختلف و در راستای سامان‌دهی مشاغل شهری ، صیانت از حقوق شهروندان، ایجاد فضای شهری آرام و ایمن ، ایجاد رونق اقتصادی و... در اولین سال دوره پنجم شورای اسلامی شهرمبارکه  و بعد از 22 سال وقفه آغاز شد و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

هاشمی  در پایان با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در جهت توسعه و آبادانی شهری اجرا می‌شود، گفت: لازم است با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، برای سرعت‌ بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی تلاش کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات