برگزاری جلسه پیشرفت کار طرح احداث نیروگاه خداآفرین

برگزاری جلسه پیشرفت کار طرح احداث نیروگاه خداآفرین

به گزارش مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران، جلسه هماهنگی و بررسی مراحل پیشرفت کار احداث طرح نیروگاه خداآفرین، در روز شنبه 99/11/4 در محل سالن خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران،در این جلسه مدیریتی که با حضور مدیرکل دفتر فنی و مهندسی حوضه‌های آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی، معاونین طرح و توسعه و مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، و همچنین مجریان طرح از سوی دو شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تشکیل گردید، ضمن مرور آخرین وضعیت اجرایی طرح احداث نیروگاه خداآفرین، زمینه‌های افزایش تعاملات و هماهنگی‌های فیمابین در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی طرح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافقات و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. همچنین، در مقدمۀ این جلسه، جلسۀ‌‌ هماهنگی با حضور مدیر دفتر پیگیری امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در محل دفتر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی نیز برگزار و جنبه‌های اهمیت موضوع مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

به گفتۀ معاون برنامه‌ریزی و توسعه مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی، نیروگاه برق‌آبی خداآفرین به ظرفیت یکصدمگاوات، با برخورداری از ضریب بهره‌برداری بالا، به‌لحاظ موقعیت راهبردی قرارگیری در ناحیه شمال غرب کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا، از بهمن‌ماه سال 1398 با هماهنگی و همکاری مؤثر شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، مسئولیت اجرایی این طرح به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار گردید که طی این مدت، در سایه تعاملات مناسب دو شرکت و پیگیری‌های همه‌جانبۀ شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گام‌های اجرایی مؤثری در جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های سازه‌‌ای نیروگاه و همچنین تأمین و انتقال تجهیزات به سایت صورت گرفته است.

به گفتۀ منشی‌زاده، هم‌زمان، گردش کار لازم برای تأمین مالی این طرح از طریق شرکت توانیر مراحل نهایی خود را می‌گذراند. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی، از زمان تصویب و برقراری جریان مالی، تکمیل عملیات اجرایی این طرح حداکثر 36ماه به‌طول خواهد انجامید. همچنین، پس از پایان دورۀ بازپرداخت تسهیلات تأمین مالی که از محاسبات مدل مالی طرحِ تأمین مالی استخراج خواهد شد، نیروگاه خداآفرین بطور کامل تحت تملک و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات