تبریز نیازمند ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس است

تبریز نیازمند ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس است

به گزارش شهریار، بهروز مهدوی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدمات دهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات، بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدمات رسانی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این جلسه گفت:  متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس بدلیل تحریم های سالهای اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و  نوسازی وبازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با  جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری می سازد بطوری که در حال حاضر  ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز شهرتبریز می باشد در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.

ایمان غنی زاده افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی  بجهت کاهش تردد به هسته ی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: با  توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرائی برای مرتفع شدن مشکلات ازطریق تشویق سرمایه گذاری  بخش خصوصی و کمک های دولتی بسیار ضروری می باشد و پیشنهاد می شود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل ونقل عمومی به شهروندان وتأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی(اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی ومالی در اسرع وقت اقدام شود در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این جلسه گفت: اقدامات لازم جهت مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضدعفونی ناوگان و تاسیسات بایستی با تمام توان استمرار یابد.

مهدوی همچنین در خصوص نوسازی ناوگان نیز تصریح کرد: پیگیری های لازم توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی جهت نوسازی و بازسازی ناوگان توسط شهرداری محترم و مراجع ذیربط با جدیت انجام گیرد و فراخوان دعوت از بخش خصوصی جهت تامین اتوبوس نو و خدمات دهی به شهروندان صورت پذیرد و شهرداری تبریز اقدامات نظارتی بر کارکرد سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت خدمات دهی مطلوب  به شهروندان را داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات