استفاده از سامانه شهروندسپاری برای شهروندان در منطقه پنج اجباری شد/ضرورت اجتناب شهروندان از مراجعه  حضوری جهت دریافت استعلامات شهرسازی به منطقه پنج

استفاده از سامانه شهروندسپاری برای شهروندان در منطقه پنج اجباری شد/ضرورت اجتناب شهروندان از مراجعه حضوری جهت دریافت استعلامات شهرسازی به منطقه پنج

شهردار منطقه پنج ارومیه گفت: از این پس تمامی خدمات شهرسازی منطقه پنج به صورت غیرحضوری و صرفا  به صورت اجباری از طریق سامانه شهروندسپاری انجام می گیرد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، داریوش نوری با بیان ضرورت گسترش خدمات غیرحضوری در راستای سیاست های دولت الکترونیک و شهر هوشمند ارومیه اظهار کرد: شهرداری ارومیه در این راستا اقدام به راه اندازی سامانه شهروندسپاری در منطقه پنج کرده  و تمامی خدمات شهرسازی از طریق همین سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سامانه فوق الذکر تا کنون اختیاری بود، افزود: با هماهنگی های به عمل آمده از این پس تمامی خدمات شهرسازی این منطقه به صورت غیرحضوری و صرفا  به صورت اجباری از طریق سامانه شهروندسپاری انجام می گیرد.

شهردار منطقه پنج ارومیه گفت: شهروندان ضروری است از هرگونه مراجعه به شهرداری منطقه پنج در حوزه شهرسازی خودداری و از خدمات الکترونیکی این شهرداری استفاده کنند.

نوری یادآور شد: شهروندان می توانند از گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه خود، کافی نت ها و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت از خدمات الکترونیکی ارائه شده در حوزه شهرسازی بهره مند شده و تمامی امور مرتبط را به راحتی انجام دهند.

وی اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از تمامی خدمات غیرحضوری این منطقه از طریق شماره تماس 04433417465 پشتیبانی کرده و همچنین بروشورهای راهنما را نیز بطور گسترده در اختیار شهروندان قرار داده است.


شهردار منطقه پنج با بیان اینکه گسترش خدمات الکترونیکی نقش مهمی در شفاف سازی روند اداری و آسانتر کردن نظارت بر عملکرد را دارد، تصریح کرد: سامانه شهروندسپاری شامل مواردی همچون استعلام نقل و انتقالات، بانک و ادارات است که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و با همکاری شهرداری منطقه پنج شاهد طراحی، راه اندازی و استفاده از آن طی امسال هستیم که با استقبال شهروندان مواجه شده است.

شایان ذکر است این طرح یعنی عدم ارائه استعلامات حضوری پس از شهرداری منطقه پنج ، به زودی در شهرداری منطقه یک ارومیه نیز اجرایی شده و سپس در تمامی مناطق پنج گانه شاهد ارائه 100 درصدی خدمات غیرحضوری و عدم حضور شهروندان خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات