شهر تاریخی و تالابی ورزنه به استقبال روز جهانی تالاب‌ها می رود

شهر تاریخی و تالابی ورزنه به استقبال روز جهانی تالاب‌ها می رود

شهر تاریخی و تالابی ورزنه به استقبال روز جهانی تالاب‌های سال 1399 می رود

به گزارش«پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شهرداری ورزنه چهره شهر را تغییر داده است و آماده برگزاری روز جهانی تالاب ها است.

انجمن دوستداران محیط زیست ورزنه و جمعیت زیست‌بان پایدار با همکاری شهرداری ورزنه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان جشنواره هم پیمان با تالاب گاوخونی را به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب های سال 1399 برگزار می کند .

با توجه به شرایط موجود جامعه و همه‌گیری بیماری کووید 19 مقرر شد با استفاده ازظرفیتهای فضای مجازی با همکاری جامعه محلی و نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط ،این مراسم در خور شان نام تالاب بین‌المللی گاوخونی برگزار خواهد شد.

همایش مجازی هم پیمان با تالاب گاوخونی روز دوشنبه 13 بهمن ماه با مشارکت کلیه ذینفعان تالاب بین المللی گاوخونی اعم از بخش دولتی و غیر دولتی و با ایفای نقش جامعه محلی برگزا می شود.
این همایش حاصل برگزاری نشست های مختلف هم اندیشی؛ برگزار جشنواره آثار هنری کودکان و نوجوانان شهرستان ورزنه ؛ اجرای نماد پرفورمنس هنری تالاب گاوخونی با مشارکت بانوان سپید پوش ورزنه و دیگر دستاوردهای اثرگذاران این حوضه است.
از دیگر فعالیت های نمادین در این راستا حهت افزایش آگاهی مخاطبین تغییر چهره شهر ورزنه جهت مشارکت حداکثری مردم در برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها 2021 می باشد.

لازم به ذکر است امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر است که پنجاه سال قبل به پیشنهاد ایران و در محل هتل رامسر برگزار شد و تنها برنامه ی سازمان ملل متحد است که نام ایرانی دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات