راه اندازی اکیپ ویژه انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ در منطقه ۷ مشهد /  ...

راه اندازی اکیپ ویژه انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ در منطقه ۷ مشهد / ...

راه اندازی اکیپ ویژه انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ در منطقه ۷ مشهد / گره گشایی از حدود پنج هزار مشکل شهری در منطقه ۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین فرهادیان در حاشیه نهضت پاسخگویی مستقیم به درخواست های مردمی ۱۳۷، اظهار کرد: افزایش تماس های شهروندان ساکن منطقه ۷ با ۱۳۷، نشان از پاسخگو بودن سیستم به درخواست های مردمی دارد.
وی افزود: به دنبال جوانسازی سیستم در این منطقه هستیم تا همکارانمان با صبوری و انرژی، به ساکنان این منطقه به خصوص محدوده هایی مانند سیدی و رباط طرق و ... خدمت رسانی کنند.
فرهادیان ادامه داد: اکیپی ویژه برای پیگیری و انجام درخواست های مردمی ۱۳۷، تجهیز و راه اندازی شده و بودجه و امکانات لازم را در اختیار این بخش قرار داده ایم تا درخواست های شهروندی به فوریت، بررسی و انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیلی آمارهای مرکز ۱۳۷، پرتکرارترین درخواست شهروندان از این منطقه، نظارت بر ساخت و سازها بوده است، خاطرنشان کرد: علت اصلی رشد ساخت و سازهای غیرمجاز، گرانی به وجود آمده در صنعت ساختمان و پایین آمدن توان مردم برای خرید خانه است، لذا شاهد هستیم شهروندان منطقه هفت به سمت خرید هوایی ملک و سایر تخلفات ساختمانی روی آورده اند که نتیجه آن، شبانه سازی و زیر سوال رفتن استحکام بنا می باشد.
اعمال قانون ۲۴۸۰ ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ مشهد دلیل دیگر افزایش تخلفات ساختمانی در این منطقه و سایر مناطق حاشیه ای را، وجود زمین های قولنامه ای دانست و عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد املاک حاشیه شهر، قولنامه ای است و نداشتن سند، بزرگترین مشکل مردم برای عدم دریافت پروانه ساختمانی است.
فرهادیان گفت: برای حل این مشکل، با آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ مالکان منطقه، گفتگوهایی صورت گرفته و مقرر شده است تا برای زمین های استان قدس، سند صادر شود تا پس از آن شهروندان بتوانند پروانه ساخت و پایانکار از شهرداری دریافت نمایند.
وی با اشاره به فعالیت ۸ اکیپ نظارت بر ساخت و سازها در داخل محدوده و ۲ اکیپ در حریم شهر، اضافه کرد: در سال جاری، دو هزار و ۴۸۰ ساخت و ساز متخلف با دستور قضایی، اعمال قانون شده است.
فرهادیان با بیان این مطلب که همه درخواست های شهروندان در حوزه مرمت و لکه کیری آسفالت را با قرارداد جدید لکه گیری مکانیزه انجام می دهیم، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۳۸ هزار متر مربع از معابر این منطقه روکش آسفالت شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع نیز لکه گیری و مرمت آسفالت بر اساس درخواست های مردمی صورت گرفته است که این مهم حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.
گره گشایی از ۴۹۳۱ مشکل شهری در منطقه ۷
در حاشیه این نشست، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز گفت: ساکنان منطقه ۷ مشهد در ۹ ماهه نخست سال جاری در تماس با مرکز ۱۳۷، ۱۰ هزار و ۴۲۲ درخواست را منعکس کرده اند که رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
وی افزود: خوشبختانه با همت همکارانمان در منطقه ۷، در ۹ ماهه نخست سال جاری، چهار هزار و ۹۳۱ مشکل شهری حل شده است که نشان از انجام ۸۳ درصدی درخواست های قابل پیگیری شهروندان دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات