260 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه 12  ...

260 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه 12 ...

260 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه 12 انجام شده است/ 18 درصد پروانه‌های ساختمانی متعلق به منطقه 12

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در حاشیه بازدید از منطقه 12 شهرداری مشهد با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون بیش از 310 هزار مترمربع از معابر منطقه آسفالت و 140 هزار مترمربع هم آماده‌سازی شده است، اظهارکرد: طی 3 سال گذشته 12 پارک در سطح این منطقه احداث شده که بزرگترین آن پارک صادقیه است و در 5 هکتار در دست اجراست.

موحدی‌زاده با اشاره به 3700 متر کانال‌کشی جمع‌آوری آب‌های سطحی، گفت: متاسفانه در هنگام بارش‌های شدید شاهد تجمع آب در بلوارهای سطح منطقه بودیم که معضلات و مشکلات بسیاری را برای ساکنان و شهروندان ایجاد کرده بود؛ با اجرای این کانال بخش عمده این معضل حل شده و سامان یافته است.

وی از هزینه 38 میلیاردتومانی مدیریت شهری برای ایجاد پارک‌های خطی و محلی در سطح منطقه 12 خبرداد و افزود: این منطقه در قیاس با سایر مناطق شهری، برای توسعه فضای سبز مستعدتر است چراکه بافت جدید شهری بوده و معابر و خیابان‌های عریض و مناسبی برای آن پیش‌بینی و تعریف شده است.

عضو کمیته نظارتی شماره 3 شورای شهر مشهد با بیان اینکه منطقه 12، ترکیبی از آرمان شهر الهیه و کهن‌شهر توس است، گفت: در بافت تاریخی توس هم 7 هکتار ره‌باغ با الگوی باغ‌های ایرانی اجرا شده که همه زائران و گردشگران و مسافران و شهروندان مشهدی از آن بهره می‌برند.

موحدی‌زاده در ادامه با اشاره به توجه به پیاده‌مداری در منطقه 12، اظهارکرد: براساس همین رویکرد، پیادراه الهیه 16 با اعتبار 700 میلیون تومانی اجرایی شده است؛ بستری که فضای بسیار خوبی برای گفتگو و تعاملات اجتماعی است.

وی از 260 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه 12 خبرداد و گفت: خوشبختانه تحرک و توسعه بسیار خوبی در بحث ساخت‌وساز منطقه شاهدیم؛ به نحوی که از مجموع 12 هزار پروانه ساختمانی صادر شده طی یک سال گذشته، 2200 پروانه متعلق به منطقه 12 بوده که شاخص بسیار خوبی در اعلام رونق ساخت و ساز محسوب می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات