8 پروژه توزیع برق در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

8 پروژه توزیع برق در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ "جلال زراعت پیشه" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه‌های توسعه انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، روشنایی معابر، اصلاح و بهینه‌سازی، مولد مقیاس کوچک، نیروگاه خورشیدی و ... است.
وی اضافه کرد: در پروژه‌های توسعه‌ای شامل انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر و روشنایی معابر، ۱۲۰ هزار میلیون ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شامل ارتقا، نگهداری و بروزرسانی شبکه توزیع، با ۹۰ هزار میلیون ریال اعتبار و با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان، آماده بهره‌برداری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه ایجاد مانور، یکی دیگر از پروژه‌های مد نظر بوده که با هدف افزایش اطمینان شبکه در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع اجرا شده، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیون ریال از منابع داخلی توزیع نیروی برق شیراز اجرا شده است.
زراعت پیشه همچنین از اجرای پروژه روشنایی معابر به ارزش ۱۵ هزار میلیون ریال از منابع داخلی این شرکت، به عنوان یکی دیگر از پروژه‌ها خبر داد و گفت: بهره‌برداری از مولد مقیاس کوچک با قدرت ۳.۶ مگاوات در محدوده شهرستان شیراز نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیون ریال، اجرا شده است.
وی گفت: مولد مقیاس کوچک عدالت با قدرت یک مگاوات، دیگر پروژه آماده بهره‌برداری است که با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیون ریالی آماده افتتاح شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اینکه نیروگاه خورشیدی خوشه پرور، یکی دیگر از پروژه‌های مد نظر برای ایام دهه فجر است، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز با قدرتی بالغ بر یک مگاوات در حوزه شهرستان مرودشت، اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین یادآور شد: یکی از پروژه‌های آماده افتتاح در این ایام، پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی است؛ این پروژه در واقع شامل ۱۰۰ پنل خورشیدی مربوط به مشترکان خانگی ۵ کیلوواتی است که با ۷۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.
زراعت پیشه در ادامه خاطرنشان کرد: در این ایام و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و توسعه یافته ۱۰۰ چاه کشاورزی برق‌دار شده که این اقدام با اعتباری بالغ بر ۷۰ هزار میلیون ریال، در مسیر توسعه خدمات کیفی و بهره‌مندی مشترکان کشاورزی از نعمت برق اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تاکید بر اینکه بخش مهمی از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است، گفت: نقش صنعت برق در این زمینه، تسهیل بسترها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف حوزه برق با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات