رضایتمندی مردم وجود شهرداری ها را مشروعیت می بخشد/ نیروی انسانی مهمترین سرمایه شهرداری ارومیه

رضایتمندی مردم وجود شهرداری ها را مشروعیت می بخشد/ نیروی انسانی مهمترین سرمایه شهرداری ارومیه

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: رضایتمندی مردم وجود شهرداری ها را مشروعیت می بخشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، صادق حسین دوستی در شورای اداری شهرداری ارومیه اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین سرمایه هر مجموعه ای نیروی انسانی است و شهرداری ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: پرسنل شهرداری  یکسری نیازها و انتظارات دارند که با حمایت مدیران قابل حل است و این را می شود حتی در حد چند دقیقه وقت گذاشتن به سرانجام رسانید و اهمیت به نیازها و خواسته های پرسنل باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: موضوع انضباط اداری با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و مراجعات شهروندان مخصوصا در  مناطق  زیادتر می شود باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و در این راستا حضور به موقع پرسنل و ایفای وظیفه حداکثری در مجموعه هایشان  از جمله مسائلی است که در رضایت شهروندی تاثیر می گذارد‌.
حسین دوستی ادامه داد: تقاضای ما از همکاران عزیز این است که در دو ماه باقیمانده به پایان سال به بحث حضور در محل خدمت  و انجام وظایف و تلاش حداکثری و چندین برابری توجه و عنایت خاص داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مورد ملاحظاتی که برای ارباب رجوع  انجام دهیم  باید توجه داشته باشیم که ماهیت وجودی مجموعه  شهرداری وابسته به مردم است و اگر بتوانیم رضایتمندی مردم را جلب کنیم وجود ما معنی و مشروعیت پیدا می کند.
حسین دوستی اظهار کرد: مراجعین شهرداری با خواسته های متنوع و ذهنیت های مختلف مراجعه می کنند، از این رو توجیه و آشنا کردن  آن ها با قانون  درست است که سخت است ولی در  ارتقا رضایتمندی شهروندان خیلی موثر است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.
وی با بیان اینکه توجه به قوانین در انجام کارهای روزمره بسیار مهم است، یادآور شد: در ایام باقیمانده تا پایان سال  رویکرد مجموعه شهرداری رویکرد مالی خواهد بود و بر همین اساس هم فعالیت مناطق و سازمان ها در مسیر مسائل مالی خواهد بود و هم  در حوزه های عمرانی  بحث جمع بندی عملکرد  و تبدیل به مسائل مالی خواهد بود.
حسین دوستی در این خصوص تأکید کرد: همه باید به معاونت مالی و اقتصادی  از تمامی جهات کمک  و در مباحث تامین منابع مالی، کاهش هزینه کردها و  تهیه اسناد کافی برای توسعه مالی دقت لازمه را انجام دهیم تا با کمترین مشکلات دوران فعلی را پشت سر بگذاریم.
وی از تمامی پرسنل و مدیران شهرداری درخواست کرد: حتما اگر کاری که امروزه می توانیم انجام دهیم، منجر به درآمد و آورده مالی می شود، آن را به آینده و حتی روز بعدتر محول نکنیم.
حسین دوستی ضمن تأکید بر افزایش ساعات حضور کارکنان در ایام پایانی سال جهت کاهش ترافیک مراجعه شهروندان ادامه داد: اگر در وقت اداری مقرر اموری به هر دلیلی انجام نپذیرفت مدیران ساز و کاری داشته باشند تا دو یا سه ساعت بعد وقت اداری نیز مجموعه هایشان فعال باشد تا شهروندان بتوانند مسائل خود را پیگیری کنند.
وی ایجاد حس امیدواری در پرسنل و تعصب سازمانی را موضوعاتی بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: این موضوعات از مواردی است که هرچه قدر بیشتر به آنها  پرداخت کنیم، پرسنل در مسیر اهداف ما قرار خواهند گرفت و به ما کمک خواهند کرد تا کارها به خوبی پیش رفته و چرخ مجموعه به درستی بچرخد و این با ایجاد یک رابطه عاطفی و کاری  و ارج نهادن به جایگاه هریک از پرسنل امکان پذیر است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: باید به نیازهای معیشتی پرسنل توجه خاصی کنیم و در ایام  پایانی سال کمک کنیم تا پرسنل سال جدید را با روحیه ای مضاعف و انرژی بیشتر شروع کنند تا سالی پر از موفقیت را شاهد باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات