احداث و بهره برداری از تصفیه خانه چهل بازه تا کمتر از یک ماه آینده

احداث و بهره برداری از تصفیه خانه چهل بازه تا کمتر از یک ماه آینده

احداث و بهره برداری از تصفیه خانه چهل بازه تا کمتر از یک ماه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره تصفیه خانه چهل بازه می نویسد؛
"یکی از معضلات اصلی ما برای حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز شهری، تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز است؛ دغدغه ای که با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه چهل بازه تا کمتر از یک ماه آینده می تواند تا حدود زیادی برطرف شود.
این تصفیه خانه به عنوان یکی از منابع آبی پایدار حاصل از تصفیه فاضلاب شهری در کاهش هزینه ها نقش پررنگی را ایفا می کند و به واسطه شرایط اقلیمی و منابع آبی ناپایدار برای آبیاری فضای سبز مشهد، یک دستاورد مهم به شمار می رود.
در ایجاد این تصفیه خانه شهری که با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است، از تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه معادل چهار هزار و ۳۲۰ مترمکعب در شبانه روز استفاده شده است.
انشالله در تلاش هستیم تا با بهره برداری از این پروژه بتوانیم مشکل کمبود آب در توسعه کمربند سبز جنوبی مشهد را مرتفع کنیم.
پروژه تصفیه خانه چهل بازه یکی از پروژه های مدرن در حوزه تامین آب فضای سبز شهری در کل کشور محسوب می شود و یک دستاورد خوب برای مدیریت شهری مشهد است.
از سال ۹۶ تا سال ۹۸، بیش از ۳۶۰ هزار اصله درخت در ۹۰۰ هکتار از عرصه کمربند جنوبی مشهد کاشته شده و به امید خدا تا ابتدای تابستان سال آینده صدها هزار اصله درخت دیگر نیز کاشته می شود.
جالب است بدانید که از زمان شروع احداث کمربند سبز جنوبی از سال ۸۴ تا ۹۶، کمربند سبز توسعه دو هزار و ۱۰۰ هکتاری داشت و در چهار سال منتهی به ۱۴۰۰، وسعت فضای سبز کمربند سبز جنوبی مشهد بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار دیگر افزایش پیدا کرده است.
بابت این موفقیت بزرگ که مرهون تلاش آقای یعقوبی و همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، خداقوت می گویم و از آقای سلامی نیز به دلیل تلاش هایی که در یک دهه گذشته برای شهر انجام داده اند نیز تشکر ویژه دارم."
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات