پارک بزرگ می تواند برای تبریز ثروت آفرین باشد

پارک بزرگ می تواند برای تبریز ثروت آفرین باشد

به گزارش شهریار، سعید نیکوخصلت امروز در حاشیه جلسه کمیته راهبری پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز که با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده قرارگاه خاتم و مشاوران طرح برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بحث پر آب کردن مهرانه رود، تصفیه آب های فاضلاب شهری و کاربری پارک بزرگ با موضوعات رونق گردشگری، تعریف کاربری های زیست پذیر بودن شهر و تم کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: طرح های بسیار خوبی با موضوع مدیریت رسوبات و ایزوله کردن آب های آلوده به مواد سمی در خصوص انتقال آب سد ونیار به سمت غرب تبریز نیز مطرح شد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: برای انتقال آب به محدوده غربی شهر، کارهای خوبی در شهرداری انجام شده است و ما از اداره آب و فاضلاب هم می خواهیم پروژه تصفیه آب های فاضلاب را تسریع ببخشد.

او گفت: به عنوان عضو شورای شهر تبریز، اعتقاد دارم که این بخش از پارک بزرگ می تواند برای شهرمان ثروت آفرین باشد و پیشنهاد می دهم که اقدامات انجام یافته در این محل با تاریخ و هویت تبریز بیشتر عجین شود.

نیکوخصلت افزود: عرضه بخش محصولات تخصصی تبریز از قبیل غذا، صنایع دستی، فرش، کفش و ... که در تبریز تولید می شود همراه با کارگاه های تولیدی و رستوران های سنتی موجب می شود تا خود گردشگران تبریزی بیشتر با تبریز آشنا شوند.

او ادامه داد: ما اکنون بیشتر از اینکه نیاز داشته باشیم از شهرهای دیگر گردشگر بیاید، نیاز داریم تا شهروندان را با خود تبریز آشنا کنیم و آنها بدانند که هویت، قدمت، فرهنگ و تاریخ تبریز چیست و پارک بزرگ این فرصت و فضا را می تواند فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در این جلسه مشاوران طرح های خود را ارائه کردند و آنچه مورد دلخواه ما است، این است که ما دخالت زیادی نداشته باشیم و مردم و بخش خصوصی رونق پارک بزرگ را افزایش بدهند و ما بیشتر زیرساخت ها را فراهم کنیم.

او افزود: دریاچه ۳۵ هکتاری که در پارک بزرگ ایجاد می شود، مطمئنا در اقلیم آب و هوایی، چشم انداز زیست پذیری، مهاجرت پرندگان به تبریز و کاهش آلاینده ها بسیار موثر واقع خواهد شد و اگر آن دریاچه ایجاد شود، از لحاظ سلامتی شهروندان نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات