اولین جلسه شورای راهبری طرح تامین آب استان‌های البرز،...

اولین جلسه شورای راهبری طرح تامین آب استان‌های البرز،...

اولین جلسه شورای راهبری طرح تامین آب دوران بلند مدت استانهای البرز، تهران و قزوین با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب و نیرو، مشاوران، معاونین طرح‌های توسعه استان‌های ذینفع و کارشناسان خبره صنعت آب، هفته گذشته در محل شرکت آب و نیرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در این جلسه مهندس رضوی طی سخنانی اهمیت و سابقه طولانی مطالعات در این پهنه از کشور از دهه چهل تاکنون و توسط مشاوران مختلف داخلی و خارجی را یادآور شد.

وی بیان داشت: پیش‌بینی‌های دقیق از افزایش جمعیت این منطقه تا افق 1400 به حدود 20 میلیون نفردر آن سال‌ها تعجب آور به نظر می‌رسید و بنابراین طرح‌هایی که پیشنهاد شده بود با تاخیر اجرایی شدند. مثل سد نمرود برای نیازهای گرمسار که اخیرا افتتاح شد و سد طالقان در سال 1384 به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت از شورای راهبری، مشاور و ارکان طرح خواستند که با نگاهی مبتنی بر واقعیات نیم قرن گذشته، پیش‌بینی‌ها برای تامین آب مطمئن در پنجاه سال آینده صورت گیرد تا بتوانیم طرحی خردمندانه برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

در ادامه مشاوران و عوامل طرح گزارشی را از فاز نخست و فعالیت‌های انجام شده تاکنون ارائه دادند و مدیران طرح و توسعه در شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت مهندسی آبفای کشور سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

در پایان جلسه مهندس مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر لزوم ارتباط تنگاتنگ هر سه استان، جهت تصمیم‌گیری برای تهیه نقشه راه با مشارکت همه ذینفعان، لحاظ نمودن همه اسناد بالادستی، رعایت مسائل محیط زیستی و  اجتماعی و توجه به تخصیص و آیین نامه سازگاری با کم‌آبی تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات