تراکم جمعیتی در برخی مناطق کم‌برخوردار 4 برابر  ...

تراکم جمعیتی در برخی مناطق کم‌برخوردار 4 برابر ...

تراکم جمعیتی در برخی مناطق کم‌برخوردار 4 برابر معدل تراکم در مشهد است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز رئیس و اعضای کمیته نظارتی شماره دو شورای شهر مشهد، از دو سوله بحران درحال ساخت منطقه 10 و همچنین بوستان موضوعی دانش بازدید کردند.

رمضانعلی فیضی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه درحال حاضر 15 سوله بحران در سطح شهر مشهد فعال است، اظهارکرد: علاوه بر این تعداد، چندین سوله بحران نیز درحال ساخت بوده و امیدواریم این عدد تا سال آینده به بیش از 20 سوله افزایش یابد.

وی همچنین گفت: وجود سوله‌های بحران علاوه بر اینکه مامن و مکان امنی در زمان‌های وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله شناخته می‌شود، در زمان‌های عادی نیز می‌تواند به‌عنوان فضاهای ورزشی و یا دیگر کاربری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

فیضی با بیان اینکه از تعداد 15 سوله بحران کنونی، تعداد قابل قبولی از حیث پراکندگی جغرافیایی در مناطق پیرامونی وکم‌برخوردار شهر مشهد داریم، افزود: با توجه به وجود مشخصه‌هایی چون تراکم بیش از حد منازل مسکونی در این مناطق که گاه تا 4 برابر معدل تراکم مشهد، یعنی 350 نفر در هکتار می‌رسد و ریزدانگی و فرسودگی بافت و ناپایداری و غیراستاندارد بودن سازه‌ها، وجود سوله بحران در این نقاط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای پنجم و مدیریت شهری پیوسته در تلاش است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال در مناطق کم‌برخوردار، با تامین زمین، تعداد سوله‌های بحران در این مناطق و بافت‌های فرسوده را افزایش دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات