مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خبر داد؛ افتتاح 67 طرح ...
به گزارش
پايگاه خبري توانير
به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان هرمزگان، مهندس هاجر عبدي گفت: در ايام دهه فجر 45 كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي،14 كيلومتر شبكه فشار ضعيف زميني، 94 كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي، 13 كيلومتر شبكه فشار متوسط زميني، 240 دستگاه پست هوايي و 35 دستگاه پست زميني به بهره برداري مي رسد. در اين ايام نيز 7 هزارو 294 چراغ روشنايي معابر جديد نصب مي شود.وي اعتبار هزينه شده براي اين طرح ها را 756 ميليارد ريال اعلام كرد.
مهندس عبدي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 109 كيلومتر شبكه فشار ضعيف و 197 كيلومتر شبكه فشار متوسط به طول شبكه توزيع برق استان افزوده شده است. در اين مدت نيز 455 دستگاه ترانسفورماتور به ظرفيت 67 مگاولت آمپر نصب شده است. وي اضافه كرد: در 10 ماهه امسال 4 هزارو 442 چراغ روشنايي معابر به تاسيسات اين شركت اضافه شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق هرمزگان گفت: با نصب و بهره برداري از اين پروژه ها طول شبكه فشار متوسط استان به 15 هزارو 700 كيلومتر و شبكه فشار ضعيف به 9 هزارو 370 كيلومتر افزايش يافت.با اضافه شدن ترانسفورماتورهاي جديد مجموع ترانسفورماتورهاي در حال بهره برداري استان به 27 هزارو 9 دستگاه به ظرفيت 4 هزارو775 مگاولت آمپر رسيد. به گفته وي، هم اكنون 285 هزار چراغ روشنايي معابر در سطح استان روشن است كه ضريب نفوذ روشنايي به شهرها و روستاهاي استان به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.
مهندس عبدي در ادامه گفت: در حال حاضر 722 هزار مشترك از خدمات شركت توزيع نيروي برق استفاده مي كنند كه 15 هزار مشترك در سال جاري پذيرش شده اند. وي تصريح كرد: شبكه هاي توزيع برق در گستره وسيعي از استان هرمزگان پراكنده شده كه باتوجه به اقليم خاص استان و وجود مناطق ساحلي و كوهستاني باعث شده نگهداري از شبكه و تاسيسات برق رساني با چالش جدي روبرو شود. رطوبت بالاي مناطق ساحلي باعث شده عمر مفيد اين تاسيسات به يك سوم كاهش يابد و پايداري شبكه را دچار اختلال كند. با اين وجود تلاش مي شود با سرويس به موقع تاسيسات، شبكه پايدار بماند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق در بخش ديگر از سخنان خود گفت: ارائه خدمات غيرحضوري برق كه از امسال اجرايي شده يكي ديگر از گام هايي است كه صنعت برق با هدف تحول ديجيتال و دولت الكترونيك برداشته تا خدمات خود را به طور كامل خيرحضوري كند. در حال حاضر تمام خدمات برق مانند، استعلام هاي برقي، درخواست انشعاب، مشترك جديد و خدمت هاي ديگر به صورت غيرحضوري ارائه مي شود و نيازي به حضور مردم به ادارات برق يا دفاتر پيشخوان دولت نيست.
مهندس عبدي اضافه كرد: مشتركان مي توانند از طريق درگاه هاي خدمات الكترونيك مانند ميز خدمت الكترونيكي موجود در سايت اينترنتي شركت توزيع نيروي برق هرمزگان يا اپليكيشن "برق من" خدمات مورد نياز خود را غيرحضوري دريافت كنند.
به گفته وي، ارائه اين خدمات به صورت غيرحضوري گام مهم صنعت برق براي كاهش مراجعه مردم به اداره ها در شرايط سخت امروزي است.
نظرات