بهره برداری از پروژه بهسازی خیابان آیت الله شیرازی، ۳ ماه زودتر از  ...

بهره برداری از پروژه بهسازی خیابان آیت الله شیرازی، ۳ ماه زودتر از ...

بهره برداری از پروژه بهسازی خیابان آیت الله شیرازی، ۳ ماه زودتر از برنامه زمانبندی / اعمال قانون ۴۳۰۰ ساخت و ساز متخلف در منطقه ۳ مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیدرضا رحمانیان در حاشیه نهضت پاسخگویی تلفنی به درخواست های مردمی ۱۳۷ اظهار داشت: پرتکرارترین درخواست شهروندان این منطقه در تماس با ۱۳۷، نظارت بر ساخت و سازها بوده است که در همین راستا، اقدامات لازم جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی، با فعالیت ۱۹ اکیپ در محدوده سه هزار و ۳۰۰ هکتاری و ۴ اکیپ در حریم ۱۱ هزار هکتاری این منطقه در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه به گواه آمار، قوی ترین تیم نظارت بر ساخت و سازها در میان شهرداری های مناطق در منطقه ۳ فعالیت دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ مورد اعمال قانون شامل اخطار، جمع آوری مصالح و تجهیزات، پلمب و قلع بنای ساخت و ساز های غیر مجاز در این منطقه صورت گرفته است که ۱۴۴ مورد آن ها، قلع بنا بوده و ۴۴ مورد قلع بنا از این تعداد نیز توسط خود شهروندان انجام شده است.
رحمانیان خاطرنشان کرد: توسعه و نگهداری فضای سبز نیز، یکی دیگر از درخواست های شهروندان بوده است زیرا این منطقه با دارا بودن جمعیت حدود ۴۵۰ هزار نفری، تنها سرانه ۴ و نیم متر مربعی دارد.
وی عنوان کرد: در سال جاری با اختصاص اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی، توسعه و نگهداری فضای سبز منطقه ۳ در دستور کار قرار دارد که اجرای پروژه پارک مهر مادر و پارک خطی سیس آباد از ان جمله اند.
شهردار منطقه ۳ مشهد بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز تکمیل ۲۰ هکتار دیگر از پارک بهار را در دستور کار قرار داده ایم که شامل پروژه های باغ خاطره و هسته مرکزی این پارک می باشد و با احداث آن، نیم متر مربع به سرانه فضای سبز منطقه افزوده می شود.
رحمانیان به یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرای این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: بهسازی پیاده روها و خیابان ایت الله شیرازی در قالب یک بسته کامل در حال اجراست که در این پروژه اقداماتی مانند تحکیم نهر نادری برای جلوگیری از ریزش به علت فرسودگی، کاهش عرض لاین بی آر تی و افزایش عرض لاین تردد خودروهای شخصی و تعریض پیاده روها در مسیر تشرف زائران از میدان شهدا تا چهارراه شهدا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه برنامه زمانبندی انجام این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ است، ادامه داد: با سرعت بخشیدن به انجام پروژه در نظر داریم این مسیر را که لاین بی آر تی آن هم اکنون زیر بار ترافیک رفته است، به صورت کامل در اواسط اسفندماه سال جاری و حدود ۳ ماه زودتر از برنامه زمانبندی، تحویل زائران و مجاوران کنیم.
احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در حاشیه این نشیت با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۵ هزار درخواست از سوی ساکنان منطقه ۳ به مرکز ۱۳۷ اعلام شده است، افزود: خوشبختانه با پیگیری و همت همکارانمان در این منطقه، هفت هزار و ۵۷۲ مشکل ریز و درشت شهری در این منطقه حل شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات