لزوم ساماندهی اماکن پرخطر و بافت قدیم؛ دستورالعمل‌های ایمنی رعایت شود

لزوم ساماندهی اماکن پرخطر و بافت قدیم؛ دستورالعمل‌های ایمنی رعایت شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، علی دومیرکلایی بابیان اینکه بی‌توجهی به استانداردسازی اماکن در برابر آتش‌سوزی یکی از معضلات شهری است که باید به آن اهتمام ویژه داشت، اظهار کرد: عدم اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و آتش‌نشانی در اماکن پرخطر و بافت قدیم شهر ساری تهدیدی برای ایمنی شهر و شهروندان است.

وی برای توسعه فرهنگ ایمنی در شهر و به ویژه مجموعه‌های عمومی، تجاری و اقامتی باید اقدامات لازم انجام شود ‌به تلاش بی‌وقفه کارشناسان اداره پیشگیری آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: تمامی بناها و ساختمان‌های مرکز استان به ویژه بافت قدیم توسط کارشناسان آتش‌نشانی بازدید ایمنی می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی ساری هدف از این بازدیدها را افزایش ضریب ایمنی اماکن و رفع خطرات احتمالی و پیشگیری از حوادث عنوان کرد و گفت: کارشناسان پیشگیری سازمان در بازدیدهای خود تمامی موارد ناایمن را شناسایی و دستورالعمل مربوط به ایمنی مکان بازدید شده را صادر و به ساکنین، مالکین و مدیران آن ابلاغ می‌کنند.

دومیرکلایی ادامه داد: این بافت‌های فرسوده زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی را به محل وقوع حادثه زیاد و فرآیند کمک‌رسانی به حادثه دیدگان را مختل می‌سازند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی یک باب مغازه در بافت قدیم شهر واقع در خیابان جمهوری و آتش‌سوزی ساختمان الماس شهر در جاده دریا، افزود: خطر در کمین آن‌هایی است که اصول ایمنی ساختمان‌ها را رعایت نمی‌کنند و ضوابط و مقررات ایمنی را جدی نمی‌گیرند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی ساری گفت: مسئولان ادارات، مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی و سازندگان ساختمانی برای جلوگیری از اتفاقات خطرآفرین از کارشناسان آتشانشانی برای بازدید ایمنی بهره‌گیری کنند تا در صورت مشاهده موارد ناایمن، آن را به آتش‌نشانی گزارش کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات