آغاز همکاری دوجانبه ۱۳۷ شهرداری مشهد با ۱۱۰ نیروی انتظامی استان  ...

آغاز همکاری دوجانبه ۱۳۷ شهرداری مشهد با ۱۱۰ نیروی انتظامی استان ...

آغاز همکاری دوجانبه ۱۳۷ شهرداری مشهد با ۱۱۰ نیروی انتظامی استان خراسان رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ در نشست مشترک رییس مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی استان خراسان رضوی با سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، بر همکاری مشترک این ۱۳۷ با ۱۱۰ و توانمندسازی کارشناسان این دو مرکز در جهت پاسخگویی بهتر و سریعتر به درخواست ها و مطالبات شهروندان تاکید شد.
احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در این نشست اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴۲۰ هزار ارتباط توسط شهروندان و از طریق درگاه های ده گانه با مرکز ۱۳۷ برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، افزایش ۶۲ درصدی در تماس های شهروندان با ۱۳۷ را داشته ایم.
وی افزود: بخشی از این تماس ها به حوزه وظایف و اختیارات شهرداری مشهد مربوط نبوده و انجام آن یا در حیطه اختیارات سایر دستگاه ها بوده و یا تعامل بین بخشی را می طلبد، در همین راستا و در جهت تسریع و تسهیل پاسخگویی و انجام درخواست های مردمی، بر آن شدیم تا نشست ها و همکاری های مشترکی را با سایر مراکز دارای شماره های سه رقمی برگزار برقرار کنیم.
رمضانی فرخد گفت: یکی از این مراکز که شهروندان در تماس با ۱۳۷، برخی دغدغه های مربوط به آن را مطرح می کنند مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ است، در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۶ درصد از تماس های پاسخگویی شده به صورت آنی مرکز ۱۳۷ یعنی بیش از ۱۴ هزار تماس شهروندی مربوط به پلیس ۱۱۰ بود.
وی با اشاره به اینکه ما در شهری زندگی می کنیم که هر روزه دغدغه ها و مطالبه گری شهروندان ان افزایش می یابد، تاکید کرد: اگر نتوانیم برنامه ریزی درستی برای پاسخگویی سریع و صحیح به این درخواست ها داشته باشیم یقینا نارضایتی ایجاد می شود.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: قطعا در چنین فضایی، وجود پل های ارتباطی قوی مانند ۱۳۷ و ۱۱۰ ضروری به نظر می رسد، ما نیز برای افزایش بهره وری، می توانیم اتصال این دو مرکز را برقرار کنیم تا شهروندان بدون اتلاف، مستقیما پاسخگوی مردم در حوزه موضوعات مشترک باشیم.
سرهنگ حسین زنگنه، رییس مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست، خاطرنشان کرد: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۴ میلیون تماس شهروندی داشته است که حدود ۷۵ درصد این تماس ها از سوی شهروندان مشهدی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مرکز ۱۳۷با دارا بودن قدمت ۲۴ ساله که ۴ سال از عمر ۱۱۰ هم بیشتر است، قابلیت افزایش جاذبه های شهرداری مشهد و زدودن ذهنیت های منفی از شهروندان در مورد این سازمان را دارد، افزود: اینکه ۱۳۷، درخواست های زائران و مجاوران را تا حصول نتیجه پیگیری می کند قابل تحسین است، ما نیز آمادگی داریم تا در حوزه پاسخگویی به موضوعاتی که مربوط به ۱۱۰ بوده و در تماس شهروندان با ۱۳۷، مطرح و تکرار می شود، خط ارتباطی ویژه ای را ایجاد کنیم.
زنگنه ادامه داد: هدف مشترک ما در ۱۱۰ با ۱۳۷ شهرداری، خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم است و اگر این تعامل ایجاد شده حتی به حل مشکل و رضایتمندی یک شهروند نیز ختم شود، باز هم ارزشمند خواهد بود.
وی برای پاسخگویی و حل مشکلات شهروندان در موضوعاتی چون امنیت بوستان ها، سر و صدای ناشی از ساخت و سازها و ... برای همکاری با ۱۳۷ اعلام آمادگی کرد و مقرر شد در نشست بعد، تفاهم نامه ای برای همکاری مشترک ۱۳۷ شهرداری مشهد با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان خراسان رضوی به امضا برسد.
لازم به ذکر است این نشست به میزبانی مرکز ارتباطت مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد برگزار شد که رییس مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مرکز ۱۳۷ بازدید کرد و در جریان نحوه دریافت، پیگیری و پاسخگویی درخواست های شهری شهروندان در این مرکز قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات