ساری پایتخت گردشگری اکو / تمام پروژه‌های شهرداری پیوست 2022 می‌گیرد

ساری پایتخت گردشگری اکو / تمام پروژه‌های شهرداری پیوست 2022 می‌گیرد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، ساری در سال 2022 قرار است به پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به «اکو» تبدیل شود صبح  سه شنبه ، نشست مرادی سرپرست شهرداری ساری و حمیدی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری با فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران و معاونین این اداره کل با موضوع ساری میزبان گردشگری 2022 و برپایی موزه در مرکز استان برگزار شد.

حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری رویداد 2022 را فصلی تازه در توسعه و معرفی مرکز استان دانست و تأکید کرد: شهرداری ساری آمادگی خود را جهت معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر اعلام می‌کند.

وی خواستار تشکیل دبیرخانه مشترک برای میزبانی هر چه بهتر این رویداد شد و افزود: از این پس تمام پروژه‌های شهرداری در مرکز استان پیوست 2022 به خود می‌گیرد.

وی بابیان اینکه «گردشگری شهری» یکی از آیتم‌های مهم برای توسعه گردشگری است و باید ویژه موردتوجه قرار گیرد، ادامه داد: از هرگونه امکانی که می‌توان برای تحقق این مهم استفاده کرد استقبال می‌کنیم البته عملیاتی شدن آن نیز مستلزم همکاری بیشتر اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری ساری است.

سرپرست شهرداری ساری بابیان اینکه کهن شهر ساری به دلیل قدمت دیرینه از شهرهای تاریخی در مرکز استان محسوب می‌شود اما از داشتن موزه‌های تاریخی محروم است ،شهرداری ساری با توجه با تاکیدات نماینده عالی دولت در مازندران تلاش می کند تا آثار تاریخی این شهر که در خانه کلبادی نگهداری می‌شود به موزه بوستان ولایت منتقل شود.

میزبانی از یک رویداد بین‌المللی؛ نقش مهم شهرداری در این رویداد

سیف‌الله فرزانه  مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به رویداد 2022 اشاره کرد و آن را فرصتی مهم برای معرفی استان به کشورهای اکو و حتی بین‌الملل دانست و تأکید کرد که اگر قرار است از تمام ظرفیت‌های موجود برای این رویداد بهره ببریم، باید زیرساخت‌های این رویداد را در استان به ویژه در شهر ساری به خوبی فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه این رویداد مختص به ساری نبوده و تمامی شهرهای مازندران باید در این رویداد سهیم باشند ادامه داد: ساری  2022 نیازمند گسترش زیرساخت و بسترسازی در تمام حوزه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بابیان اینکه ساری تنها مرکز استان است که از داشتن موزه محروم است توضیح داد: مدیران وقت شهرداری ساری در سال 96 تفاهم نامه را با میراث فرهنگی استان امضا نمودند که این تفاهم نامه اجرا نشد و تاکنون انتقال آثار تاریخی از خانه کلبادی به موزه بوستان ولایت اتفاق نیفتاده است.

کشورهای ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان و البته ایران عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات