بوشهر، پذیرای ۳۷۰۰۰ پرنده مهاجر شد

بوشهر، پذیرای ۳۷۰۰۰ پرنده مهاجر شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر ضمن اعلام این خبر گفت: همه ساله در اوج فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران به زیستگاه های تالابی شهرستان کار سرشماری این پرندگان در سایت های از پیش تعیین شده توسط اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، اعلام و عملیاتی می شود.

صادق پورسالم تصریح کرد: در این سرشماری که با روش های مختلف از جمله پایش تصویری و مشاهده مستقیم بوسیله تلسکوپ و دوربین چشمی به انجام می رسد، نسبت به تخمین جمعیت و مقایسه آن با آمار سنوات قبل اقدام می شود. طی این سرشماری بیش از ۳۷۰۰۰ قطعه پرنده از انواع مرغابی ها ، کاکایی ها، پرستوهای دریایی، فلامینگو، پلیکان و سایر گونه های آبزی و کنار آبزی شمارش شد.

وی ضمن تاکید بر وظایف سازمانی محیط زیست در پایش و حفاظت از این گونه ها ، گفت : این تعداد پرنده که به صورت مهاجر در سواحل و نقاط تالابی اطراف شهر بوشهر شمارش شدند در واقع مهمانان ما هستند و حق مهمان، احترام است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر ادامه داد: رشد تعداد پرندگان نسبت به سال قبل نشان دهنده میزبانی خوب شهروندان بوشهری از این مخلوقات خداوند است و امیدوارم امسال نیز با حفاظت و حمایت از این گونه های مهاجر، بوشهر را به عنوان بهترین زیستگاه پرندگان مهاجر در کشور معرفی کنیم.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات