دکتر رمضانپور: حمایت از کارآفرینی و جذب سرمایه گذار تنها راهکار اجرایی برون رفت از فشار اقتصادی

دکتر رمضانپور: حمایت از کارآفرینی و جذب سرمایه گذار تنها راهکار اجرایی برون رفت از فشار اقتصادی

دکتر رمضانپور: حمایت از کارآفرینی و جذب سرمایه گذار تنها راهکار اجرایی برون رفت از فشار اقتصادی
.
رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت روز های پیش رو از جمله تولد امام محمد تقی(ع)، به اهمیت روز مهندس و روز کار آفرینی اشاره کرد و افزود یکی از ابرمعضلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است بیکاری جوانان می باشد که توجه و حمایت به کار آفرینی می تواند حلال این مشکل باشد.
دکتر رمضانپور افزود تجارب گذشته نشانگر این است که نظام سلطه تمایلی به استقلال کشور ها و ادامه روند توسعه و پیشرفت آنها ندارد لیکن ما با اتکا به ایمان و دانش جوانان توانستیم در برابر جنگ های سخت و نرم پایداری کنیم و این مسیر را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امروز از سویی در همه ابعاد در جنگ نرم هستیم و از سوی دیگر مشکلات معیشت و اقتصاد ما در حد جنگی سخت برای مردم عذاب آور شده است.
متاسفانه عزم جدی در اتخاذ راهکارهای مورد نیاز از جمله حمایت و بکارگیری از بخش خصوصی و  سرمایه گذاران جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود وجود ندارد.باید به این درک برسیم که بین سرمایه دار و سرمایه گذار تفاوت وجود دارد سرمایه دار دغدغه مردم را ندارد اما سرمایه گذار برای مردم کارافرینی می کند اما  مدیران دولتی ما موجب فرار دادن سرمایه گذار ها می شوند و در این زمینه آمارهایی داریم که تاسف برانگیز است.

رییس شورای شهر اظهار داشت: از بین 31 استان در کشور فقط 4 استان توانستند در حد قابل قبولی سرمایه گذار جذب کنند و ما هم جزو استان هایی بودیم که متاسفانه در این زمینه ناکام ماندیم.
گیلان در بدنه اجرایی دولت کسی را ندارد و از این جهت استان عقب افتاده ای شده ایم و بسیار ضرر کرده ایم.
لیکن امیدوارم مسوولان و مدیران و نهاد های نظارتی  صدای ما را بشنوند و با تعامل جامع بتوانیم شرایطی مهیا کنیم تا با تغییر نگاه موجود و تلاشی مضاعف و دلسوزانه برای سرمایه گذارها فرش قرمز پهن کنیم و مانع فرار سرمایه ها از استان شویم.
وی افزود امیدوارم بتوانیم این مدت باقیمانده شورا را به خدمت گذراندن طی کنیم دیروز توانستیم طلسم پروژه ژ5 را شکسته و با معاونت عمرانی استاندار جلسه خوبی داشتیم اجرای این طرح اتفاقی بزرگ در حوزه ترافیک رشت خواهد بود.

رمضانپور ادامه داد گاهی نگاه های فردی سبب بروز مشکلاتی می شود و اگر تعامل لازم وجود نداشته باشد کارها به نتیجه نخواهد رسید. اگرچه شورا حق عزل و نصب ندارد اما شورا یقینا بهترین مرجع مشورتی برای مدیریت شهری می باشد. از این نظر حرف اقای حاجیپور را کاملا تایید می کنم.
ماهم در تلاشیم تعامل حداکثری داشته باشیم و اصرار حضور یک شهردار بومی ارتقا این موضوع بود و معتقدم بخش عمده ای از اختلاف نظرات موجود در صورت طرح در محافل خصوصی تر قابل رفع می باشد.
آیا ما نمی توانیم با شهردار بومی هم تعامل کنیم؟
آیا شهروندان گلایه نخواهند کرد که  ما نتوانستیم با شهردار بومی هم تعامل کنیم؟
ماشالله شورای پنجم هم که تخصص در عزل و نصب شهردار دارد!
ما با همه موانع کارهای زیرساختی داشتیم که دو سه سال آینده خودش را نشان خواهد داد.
رییس شورای شهر ادامه داد از رییس کمیسیون بودجه انتظار دارم وقت بیشتری برای بودجه بگذارند
نباید ساختار را عوض کنیم نباید از هزینه جاری برای هزینه های دیگر بگذاریم. در جزییات بودجه بارها بحث کرده ام اما به کلیات رای ندادم چون ساختار موجود را قبول ندارم. چگونه می شود از هزینه به در آمد رسید؟
شورای پنجم باید این شهامت را داشته باشد که ساختار درست را تدوین کند و در آینده هم بتواند برای ادوار آینده الگو باشد.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات