رابطه بین دستگاهی، قدم اول برای انجام امور مهم در شهر است

رابطه بین دستگاهی، قدم اول برای انجام امور مهم در شهر است

رابطه بین دستگاهی، قدم اول برای انجام امور مهم در شهر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی در مراسم چهل و سومین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای ایران با اشاره به طرح محله ما، اظهار کرد: باید مشارکت مردم را در اداره و کنترل شهرها افزایش دهیم، در این راستا ما طرح "محله ما" را اجرا کرده ایم، از دوره های قبلی مدیریت شهری مصوبه ای را در نظر گرفتیم که در آن قید شد، ۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری باید از طریق مشارکت مردم در انجام اقدامات در سطح محلات لحاظ شود.
وی بیان کرد: همکاران ما تلا‌ش کردند از طریق شورای اجتماعی محلات بتوانند مشارکت مردم را جذب کنند. در ابتدا در خصوص این طرح مقاومت های جدی صورت گرفت؛ اما با گذر زمان باتوجه به اهمیت موضوع، بودجه مشخصی برای هر محله در نظر گرفته شد.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: باید جریان گفت و گو در محلات شکل بگیرد و در هر محله مواردی را مطرح کنیم که برای مردم آن ارزشمند باشد.
مصحفی تصریح کرد: نگاه ما این بوده که این طرح برکات اجتماعی داشته باشند و مردم در دنیای ماشینی و بدون ارتباطات امروزه با یک دیگر به تعامل بیشتری بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: برای ما باعث خرسندی است که اجرای طرح محله ما باعث افزایش حس تعلق شهروندان شده است.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: نحوه تعامل شهرداری با دستگاه های مختلف امری مهم است که در حال حاضر یکی از موانع عمده مسیر حرکت مدیریت شهری است.
مصحفی اضافه کرد: اگر بنا است امور مهم شهر حل شود، قدم اول آن بوده که رابطه بین دستگاه های مختلف شهر توام با اعتماد و سازنده باشد که این مهم صرفا از این طریق قابل پیگیری است.

وی عنوان کرد: باید بین دستگاه های مختلف برای انجام پروژه های فرهنگی و شهری تعامل صورت گیرد و در این مسیر شهرداری مکلف است که وظیفه به جا مانده سایر دستگاه ها را نیز بر عهده بگیرد.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در سال جاری ما تمامی اهداف خود را با این نگاه که همه کارهای شهر وظیفه ما است، پیش برده ایم.
مصحفی ادامه داد: در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر را به محل های نگه داری که توسط شهرداری ایجاد شده است، هدایت کردیم که این امر اقدامی بیش از تکلیف شهرداری بوده است. ما در این رابطه نمی توانیم منتظر آن باشیم که دستگاه های دیگر وظایف خود را انجام دهند.
وی با اشاره به طرح سایبان مهر، اظهار کرد: در این طرح نیز ما به خوبی ورود پیدا کردیم تا بتوانیم اقدام اجتماعی خوبی در راستای ساماندهی کودکان کار انجام داده باشیم.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: در حال حاضر مجتمعی را با همت شهرداری و دادگستری تحت عنوان شوق زندگی افتتاح کردیم، تا ستادی برای رصد آسیب های اجتماعی شهر باشد. این مجتمع اجازه می‌ دهد تا در صورت جمع آوری کودکان کار از سطح شهر به مشکلات ریشه ای آن پرداخته شود و تمامی نیازهای آنان تا حد امکان برطرف شود.
مصحفی با اشاره به اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده، تصریح کرد: این پروژه از همان ابتدا با حمایت شهردار محترم مشهد همراه شد. از سال جاری نسبت به سال قبل تعداد مجروحینی که از عرض خیابان عبور کردند ۳۱ درصد و میزان فوتی ها ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: بخش عمده ای از این موفقیت ها را مرهون همکاری های سازنده ای است که در بین دستگاه های مختلف صورت گرفته است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات