فروش جانوران و گیاهان وحشی ممنوع است

فروش جانوران و گیاهان وحشی ممنوع است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، اکبری گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متاسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و... و برخی گونه های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری،حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اینباره، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیر حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

وی از عموم مردم خواست که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند.

اکبری همچنین درمورد گشت‌های نوروزی محیط بانان یادآور شد: برنامه ریزی های  لازم انجام شده است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند.

مدیر حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، محیط بانان برخورد قاطع می کنند. شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها  اعلام کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات