بازدید روز جمعه‌ای ایرج شهین‌باهر از سه پروژه مهم منطقه ۱۰ تبریز

بازدید روز جمعه‌ای ایرج شهین‌باهر از سه پروژه مهم منطقه ۱۰ تبریز

به گزارش شهریار، شهردار تبریز در ماه های اخیر، جمعه ها را به بازدید از پروژه های شهری اختصاص داده و امروز در ادامه این طرح، از پروژه های مقبره الشعرا، مسیرگشایی علی بقال و پارک ستارخان بازدید کرد.
اولین مقصد امروز شهردار تبریز نگارخانه حیدربابا در مقبره الشعرا بود. برای ساخت و تجهیز این نگارخانه ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که در دوطبقه آثار استاد احد حسینی به نمایش گذاشته می شود. به گفته شهردار تبریز این پروژه تا عید نوروز افتتاح می شود.
همچنین شهردار تبریز از آخرین وضعیت ضلع شمالی مقبره الشعرا بازدید کرد و دستور داد اقدامات لازم برای ایجاد دسترسی به المان مقبره الشعرا تا پایان سال اجرا شود.
دومین مقصد شهردار تبریز مسیرگشایی محله علی بقال بود. با انجام مسیرگشائی "محله علی بقال" به طول ۳۲۰ متر، شاهد اتصال این مسیر به خیابان سعدآباد، کوثر و خیابان ۴۰ متری خواهیم بود.
هم اکنون بیش تر املاک واقع در این مسیر تملک شده و به گفته شهردار تبریز به زودی شاهد تملک چند ملک باقی مانده و اجرای عملیات مسیرگشایی و احداث خیابان در این منطقه خواهیم بود.
مسیرگشایی یکی از اصلی ترین محورهای اقدامات شهرداری تبریز در دوره فعلی بوده است که تا به امروز بیش از چهل مسیرگشایی. عمدتا برای ایجاد نفوذپذیری به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی اجرا شده است.
آخرین مقصد امروز ایرج شهین باهر، پارک ستارخان بود که در یکی از مناطق کم برخوردار شهر در حال احداث است. گورستان ستارخان در طی عملیاتی به پارک ستارخان تبدیل می شود که در فضایی بالغ بر ۳۵هزار متر مربع اجرا می شود و فضای سبز، فضای بازی کودکان و فضاهای فرهنگی همچون کتابخانه و زمین ورزشی را در برمی گیرد.
این پارک هم اکنون در مرحله اجرا است و پیش بینی می شود خرداد ۱۴۰۰ افتتاح و پس از بهره برداری مورد استقبال و استفاده ۵۰هزار نفر از شهروندان ساکن در منطقه باشد. پیش از این فضای سبز مناسبی برای استفاده شهروندان در این منطقه از شهر موجود نبود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات