اجازه ساخت بند جدید در حوزه کشف‌رود مشهد داده نخواهد شد

اجازه ساخت بند جدید در حوزه کشف‌رود مشهد داده نخواهد شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" در جلسه کشاورزان حاشیه جاده سرخس افزود: در گذشته امکان برداشت حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب از دشت مشهد وجود داشت، اما اکنون تنها ۴ میلیارد متر مکعب آب می‌توان برداشت کرد، علت این کاهش تنها برداشت آب از آن دشت نبوده بلکه کاهش بارش‌ها نیز موثر بوده است، اما در عین حال ما باید برداشت آب از آن را مدیریت کنیم.
علایی در پاسخ به مسائل و مشکلات کشاورزان در خصوص آب فروشی‌ها و جلوگیری از احداث بندهای جدید، عنوان کرد: مشاوری برای تهیه گزارش کامل از کل بندهای کشف‌رود تعیین می‌شود و همه بندها شناسایی خواهند شد تا از آب فروشی‌ها جلوگیری شده و اجازه ساخت بند جدیدی داده نشود.
وی افزود: در این مسیر ما نیاز به کمک همه ساکنان محدوده کشف‌رود داریم تا اگر تخلفاتی از جمله آب فروشی، بندها و چاه‌های غیرمجاز را مشاهده کردند به ما گزارش دهند تا با آن برخورد و از ساخت بندهای جدید جلوگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان سرخس دو منبع تامین آب جدی، کشف‌رود و هریرود را دارد که باید نسبت برداشت بین این دو رودخانه به درستی رعایت شود، در غیر این صورت خسارت‌های جبران ناپذیری به این شهرستان وارد خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات