آتش زده ای بر دل

آتش زده ای بر دل

آن‌قدر درباره عوارض نابودی محیط زیست و قطع درختان صحبت شده است که احتمالاً هر حرفی، در حکم تکرار مکررات و خسته‌کننده است. حالا دیگر کسی نیست که نداند «درختان ریه‌های شهر هستند» یا «محیط زیست به نسل آینده نیز تعلق دارد» یا... اما هنوز هم روند تخریب محیط زیست ادامه دارد .

آلایندگی خودروها، صنایع، قطع درختان، آلودگی هوا و هزار و یک دلیل دیگر باعث شده تا نفس های شهر به شماره بیفتد و در برخی روزها حتی شاخص آلایندگی، مبارکه را به کما ببرد.

15 اسفند ماه روز درختکاری است و از چند سال گذشته مورد توجه مسئولان قرارگرفته و برای نهادینه کردن این فرهنگ به میدان آمده اند .

شهرداری مبارکه چند روز زودتر به استقبال مراسم درختکاری رفته و جایگزینی درختان آفت زده را از هفته های گذشته کلید زده تا با احیای درختان بخش کوچکی از معضل آلودگی شهر برطرف شود. در حالی که امروز خبرها در گوشه ای از شهر حکایت از جان بخشیدن دوباره به شهر و تنفس دوباره درختان می داد اما در گوشه ای دیگر از شهر فیلم آتش زدن درخت از سوی برخی افراد  دلمان را به درد آورد .

براساس گزارش سازمان آتش نشانی مبارکه؛ آتش زدن درختان و فضای سبز توسط برخی افراد برای چندمین بار است که در مبارکه اتفاق می افتد. در شهری که درخت حکم کیمیا را دارد باید برای حفظ آن بیشتر دقت کرد. لذا از شهروندان محترم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه آسیب رساندن افراد بی مسئولیت به درختان و فضای سبز مراتب را به پلیس 110 گزارش نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات