لزوم بررسی سلامت درختان و...

لزوم بررسی سلامت درختان و...

معاون خدمات شهری شهرداری یزد در نشست بررسی و تهیه شناسنامه سلامت برای درختان شهر یزد (توموگرافی) بر اهمیت پایداری و توسعه فضای سبز برای مناسب سازی اقلیم شهری اشاره کرد وگفت: پوشش گیاهی و فضای سبز در هر شهر جزو سرمایه‌ و ثروت آن جامعه به حساب می‌آید و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی آن شهر نقش مهمی را ایفا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری یزد - جعفر امین مقدم اظهار داشت: با توجه به اهمیت تهیه شناسنامه اشجار مسن معابر سطح شهر و نیز اطلاع از وضعیت سلامت آنها، روش علمی تخصصی بنام توموگرافی برای این مهم پیشنهاد گردیده است که در این روش بر اساس مباحث علمی و بر پایه گذراندن امواج با طول موج مختلف در اطراف تنه گیاهان نمودار های حرارتی ایجاد می گردد که می توان میزان پایداری و سلامت گیاهان را به صورت موردی سنجید.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد افزود: از آنجا که اقلیم کویری شهر یزد در بیشتر ایام سال در معرض وزش بادهای موسمی قرار گرفته و این امر تاثیر به سزایی در شکست تاج و تنه اشجار مسن با ارتفاع زیاد دارد لذا شناسایی اشجار در معرض خطر از این طریق و اقدامات پیشگیرانه برای آنها می تواند سهم زیادی در احیا و نگهداشت آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در شهر یزد پارک ها و اماکن عمومی زیادی وجود دارد که دارای درختان با ارزش بوده و نگهداری و ماندگاری آنها حایز اهمیت است به نظر می رسد به صورت محدود و در اماکن اولویت دار این پایش انجام گردد.

سید علیرضا رسولی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در این نشست ضمن بیان اهمیت استفاده از روش های نوین در پایش درختان، گفت: در این روش برای هر درخت به صورت میدانی این بررسی انجام و علاوه بر آن ارتفاع درخت، موقعیت مکانی آن و سایر اطلاعات، به عنوان شناسنامه درختان تهیه می گردد.

وی افزود: همچنین در این طرح وضعیت مورفولوژِی، و وضعیت سلامت درختان نیز بررسی می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات