سامانه آموزشی کارکنان شهرداری ارومیه بصورت مجازی راه اندازی می شود

سامانه آموزشی کارکنان شهرداری ارومیه بصورت مجازی راه اندازی می شود

رئیس اداره آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: سامانه آموزشی کارکنان شهرداری ارومیه بصورت مجازی راه اندازی می شود.

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  بهزاد قربانی با اشاره به  بحران شیوع ویروس کرونا در سالجاری اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویرو س کرونا مسیر عادی زندگی را تغییر داده و بحران به وجود آمده براثر شیوع این بیماری  تمامی ابعاد عملکردی سازمان ها و ادارات را تحت تاثیر خود قرار داده که بحث آموزش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
وی تغییر رویکرد اجرایی در سیستم های مجازی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اداره آموزش و توانمندسازی شهرداری  با تاسّی از رهنمودهای معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، اقدامات خود درجهت جایگزینی شیوه های آموزشی موجود که بیشتر به شکل حضوری و فیزیکی می باشد را با پیاده سازی آموزش های مجازی در شهرداری ارومیه سعی نمود تاثیرات منفی این پدیده را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و عملیاتی کند.

رئیس اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی  شهرداری ارومیه افزود:  هم اکنون قراردادی باشرکت اندیشه نگاران کیا طراح و مجری نرم افزارهای آموزشی شهرداریهای کشور منعقد گردیده که از طریق ارتقاء سیستم جامع آموزشی کارکنان (جام) تا حد زیادی نیازهای آموزشی کارکنان را پوشش خواهد داد که در این راستا اقدامات ارزنده ای را آغاز کرده است .
وی بیان کرد: با همکاری و تلاش های در خور تحسین ریاست و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، قابلیت های نرم افزاری و فنی سامانه همچون برگزاری دوره‌های آنلاین، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت وبینار با ضریب امنیت بالا، مدیریت فایل های آموزشی مانند PPt   و   PPS، استفاده از صدا و تصویر برای آموزش، استفاده از تخته مجازی white-board و امکان ایجاد کلاس ‌های هم‌ زمان، قابلیت ضبط کلاس‌ها و به اشتراک گذاشتن فایل مربوط، چیدمان صفحه به صورت دلخواه، قرار دادن لینک در صفحه، برگزاری  جلسات جهت دریافت نظرات شرکت‌کننده‌ها و برگزاری کلاس‌های مجازی به صورت صوتی و تصویری ، از جمله مزایای پیاده سازی سیستم آموزش مجازی می باشد که پس از برگزاری جلسات متعدد حضوری در سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات و جلسات وبیناری باشرکت آرنگ این مهم نهایی گردیده است.
قربانی فر خاطرنشان کرد: در این سامانه ابزارهایی برای مدیریت کاربران و شرکت‌کنندگان نیز در نظر گرفته شده که امکان آپلود تصاویر و نمایش آن ها، و چت گروهی یا فردی شرکت‌کنندگان نیز در آن گنجانده شده تا اشتراک‌گذاری و رد و بدل کردن داده ‌ها با سهولت بیشتری صورت گیرد همچنین، تعریف کلاس، تعریف افراد شرکت‌کننده در کلاس، حضور و غیاب شرکت‌کنندگان و ... به صورت سیستماتیک در سامانه جام ثبت شده و بازخورد آن در این افزونه منعکس می گردد.
وی به مزیت استفاده از این روش نیز اشاره کرده و گفت: با برگزاری کلاس های آنلاین امکان برقراری تعاملات دو سویه، انجام پرسش و پاسخ و دریافت بازخورد توسط فراگیران فراهم شده است که این یک مزیت نسبت به آموزش های آفلاین است.
رئیس اداره آموزش و توانمندسازی گفت: در این راستا به منظور اجرای هرچه بهتر آموزش های آنلاین جلسات توجیهی لازم برای مراکز مجری و همچنین مدرسان دوره های آموزشی برگزار خواهد شد و پشتیبانی های لازم در این خصوص توسط کارشناسان گروه آموزش و توانمندسازی و سازمان فناوری اطلاعات به صورت آنلاین صورت می گیرد.
قربانی فر تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا ارتقاء سامانه آموزشی جام شهرداری ارومیه انجام و علاوه بر امکان ایجاد قابلیت های فنی گسترده در این سامانه به منظور اجرای هرچه بهتر آموزش های آنلاین جلسات توجیهی لازم برای مراکز مجری و همچنین مدرسان دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات