در صد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛ ارائه لیست دقیق پرداختی ها به رسانه ها  به شورا/بررسی اساسنامه دبیرخانه دائمی رشت پژوهشی

در صد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛ ارائه لیست دقیق پرداختی ها به رسانه ها به شورا/بررسی اساسنامه دبیرخانه دائمی رشت پژوهشی

در صد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛ ارائه لیست دقیق پرداختی ها به رسانه ها به شورا/بررسی اساسنامه دبیرخانه دائمی رشت پژوهشی
.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت صد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت
با بررسی دو لایحه افزایش اعتبار ردیف چاپ و خرید نشریات و مطبوعات و بررسی نهایی اساسنامه دبیرخانه دائمی رشت پژوهی روز شنبه نهم اسفند برگزار گردید.
زاهد: نسبت به پرداختی های بدون نظام مشخص به برخی از رسانه های غیرمرتبط در سال های قبل انتقاد دارم.
رمضانپور: باید در همه امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسترسازی فرهنگی را انجام دهیم تا دچار ضرر و خسران نشویم.
عاقل منش: شهرداری نسبت به واقعی سازی مبلغ درخواستی و ارزیابی دقیق تر از نیازهای خود اقدام عاجل نماید.
علوی:در خصوص آگهی های مزایده و مناقصه خواستار ارائه صورت مالی دقیق از جانب شهرداری به کمیسیون فرهنگی هستیم.
علیپور: کمیته ها و کارگروه ها نگاه نگاه شعاری داشته و مدیران باید با اراده مصمم نسبت به انجام کارهای بزرگ و مشخص اقدام نمایند.
در آغاز جلسه فرهام زاهد رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، با عرض تسلیت روز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها بیان داشت؛ در خصوص لایحه افزایش اعتبار ردیف چاپ و خرید نشریات و مطبوعات، خواستار ارائه لیست پرداختی های شهرداری از ردیف چاپ نشریات و مطبوعات به شورا هستیم.
زاهد در ادامه صحبتهایش بیان داشت:  به پرداختی های بدون نظام مشخص و چند ده میلیونی به رسانه های غیرمرتبط در سال های قبل انتقاد دارم.
رییس کمیسیون فرهگی و اجتماعی شورا در ادامه اظهاراتش بیان داشت:  با توجه به نظرات اعضای محترم کمیسیون تصمیم گیری پیرامون لایحه مرتبط با آگهی های مزایده و مناقصه تصمیم گیری در اینخصوص مستلزم ارائه گزارش های دقیق تر و بیشتر از شهرداری به کمیسیون می باشد.
در ادامه جلسه؛ دکتر احمد رمضانپور رییس شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب عنوان کرد، آرزومندم به برکت وجودی ائمه معصومین معضلات و مشکلات جامعه رفع گردد تا بتوانیم خواسته ها و آرمان های شهدا را تحقق بخشیم.
وی در ادامه صحبتهایش، با تقدیر و تشکر از نائب رییس شورا و رییس رییس جوان کمیسیون فرهنگی افزود؛ اعتقاد دارم یکی از ستون های تاثیر گذار کمیسیون ها، کمیسیون فرهنگی بوده که در یکسال اخیر برنامه ریزی و کارهای خوبی نیز در آن صورت گرفت است. باید در همه امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسترسازی فرهنگی را انجام دهیم و اگر این کار انجام نگیرد قطعا دچار ضرر و خسران خواهیم شد.
در ادامه جلسه عاقل منش عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی حاضر در جلسه بیان داشت: از شهرداری میخواهم تا با توجه به حضور در هفته های پایانی سال نسبت به واقعی سازی مبلغ درخواستی و ارزیابی دقیق تر از نیازهای خود اقدام عاجل نماید.
امیرحسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری در ادامه جلسه بیان داشت: با اشاره به لزوم بازگشت پرداختی ها بابت آگهی های مزایده و مناقصه به حساب شهرداری خواستار ارائه صورت مالی دقیق و برگشت مبالغ از سوی شهرداری به شورا و تصمیم گیری دقیق کمیسیون فرهنگی در مورد آن هستیم.
علوی در ادامه عنوان کرد: با توجه به پراکندگی فعالیت ها در این حوزه، پس از راه اندازی این دبیرخانه با تمرکز هرچه بیشتر فعالیت ها در این دبیرخانه شاهد برنامه ریزی مدون و دقیق تر جهت انجام برنامه های بزرگتر در آینده خواهیم بود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری در پایان اظهاراتش بیان داشت: با توجه به حضور گروه های شهروندی در کمیته های دبیرخانه کارآیی این دبیرخانه بیشتر خواهد بود
و با توجه به عدم تشکیل شاکله این اتاق باید با یاری همه گروه ها، طیف ها و افراد نسبت به ایجاد ساز و کاری قوی و کارآمد اقدام گردد.
علیپور دیگر عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی حاضر در کمیسیون شورا، با اشاره به تشکیل اتاق شکوفایی اندیشه و پایان بدون نتیجه مشخص با صرف زمان و هزینه ها در زمان مدیران سابق شهری عنوان کرد؛ نباید این کمیته ها و کارگروه ها نگاه شعاری داشته باشند و مدیران باید با اراده مصمم نسبت به انجام کارهای بزرگ و مشخص اقدام نمایند تا مردم نتیجه خوب کارها را لمس و نظاره کنند.
مرتضی عاطفی مدیر در بخش دیگری از جلسه ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب (س) عنوان نمود؛ ارسال چند باره لایحه بابت افزایش بودجه ردیف مذکور ناشی از عدم هماهنگی یکی از کارشناسان بوده و در لایحه اول دو میلیارد ریال و لایحه امروز به مبلغ سه میلیارد ریال درخواست شهرداری می باشد. که با توجه به مشکلات مالی ادارات و سازمان ها، شهرداری باید در حد توان یاری گر رسانه ها باشد.
وی افزود: بیشترین پرداختی ها از این ردیف ناشی از هزینه های انتشار آگهی مناقصه و مزایده بوده که در چندمدت اخیر افزایش چند برابری این نوع پرداختی را با توجه به افزایش فراخوان ها و آگهی ها داشته ایم.
در ادامه جلسه کمیسیون؛ موسوی رییس پژوهشکده گیلان شناسی
ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات کمیسیون و پیگیری های رییس محترم کمیسیون عنوان کرد؛ با درخواست و پیگیری اهالی فرهنگ از شورای محترم و کمیسیون محترم فرهنگی شورا نسبت به تبیین اساسنامه و اهداف و ارکان و نحوه عضوگیری آن در کمیسیون اقدام گردد.
وی افزود: با تصویب و راه اندازی این دبیرخانه کاری ماندگار به یادگار خواهد ماند و با توجه به انتشار مجله از سوی دبیرخانه های راه اندازی شده در کلانشهرهای دیگر نسبت به انتشار مجله دبیرخانه رشت پژوهی پس از راه اندازی اقدام گردد تا با حضور کارشناسان و فعالین حاضر در شهرداری کارها پررنگتر و تاثیرگزارتری انجام گیرد.
قانع مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در ادامه جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت بازسازی و مرمت قبور و محوطه مجموعه سلیمانداراب پرداخت.
وی با تاکید بر فعالیت های مهم و تاثیرگزار صورت گرفته در این مجموعه خبر از اتمام نصب تابلوی مشخصات قبور تا پایان سال داد و از اعضای محترم کمیسیون خواست که در هفته جاری بازدید میدانی بعمل آورده و از نزدیک شاهد فعالیت های صورت گرفته باشند که با موافقت اعضای کمیسیون مبنی بر بازدید میدانی قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات