هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد/ نیازی به مراجعه حضوری به شرکت برق نیست

هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد/ نیازی به مراجعه حضوری به شرکت برق نیست

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح طرح هما گفت: رسالت طرح هما، مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع عیب و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدرهاست که طی سال جاری توسط امور دیسپاچینگ شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح موجب هوشمندسازی مراکز اتفاقات شده و در کل اهداف اصلی آن شامل ایجاد رویه‌ هوشمند، یکسان، استاندارد، مکانیزه کردن و هوشمندسازی عملیات رفع خاموشی است، همچنین با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های خدمات غیر حضوری مشترکان، مراجعات حضوری به امورهای برق تابعه در روزهای کرونایی کاهش خواهد یافت.

به گفته‌ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس پیش‌نویس دستورالعمل، با اجرایی شدن طرح هما، فعالیت‌هایی چون دریافت و پایش گزارش‌های خاموشی از درگاه‌های مختلف شامل تماس با سامانه‌ 121، پورتال خدمات، اپلیکیشن موبایل و پیامک هوشمندسازی خواهد شد. تعیین هوشمند کلید قطع شده جهت تسریع در عملیات رفع خاموشی، تعیین اولویت‌بندی خاموشی و اعزام هوشمند اکیپ‌های حوادث و تعمیرات، تعیین مقادیر ENS و شاخص‌های قابلیت اطمینان بدون دخالت اپراتورها از دیگر مواردی است که با بهره‌برداری کامل از طرح هما، اجرایی خواهد شد.

معتمدی زاده، نظارت بر صحت عملیات رفع خاموشی مشترکان و اشکالات شبکه‌‌ توزیع برق و مدیریت هوشمند فعالیت‌های میدانی و اکیپ‌های اجرایی جهت بهبود بهره‌وری و استفاده از منابع را از دیگر دستاوردهای طرح هما دانست.

وی گفت: هنگام رخداد خاموشی، مشترکان از طریق سامانه‌هایی چون مرکز تماس 121، سامانه‌ نرم‌افزار اطلاع‌رسانی تلفن همراه، سامانه‌‌‌ پیامک، پرتال یا وب‌سایت، ولتاژ و جریان رصد شده توسط کنتورهای فهام، جهت پیگیری وضعیت و اطلاع از زمان وصل خاموشی، درخواست رفع خاموشی خود را اعلام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع خطر و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ فیدر برعهده‌ امور دیسپاچینگ و اتفاقات برق شرکت‌های توزیع برق است و بخش بزرگی از اشکالات شبکه‌‌ توزیع برق بر پایه‌ گزارش‌های مشترکان و همچنین تجهیزات مانیتورینگ شبکه قابل شناسایی است و استفاده از الگوریتم‌های هوش ماشین باعث افزایش دقت و سرعت در خدمات‌رسانی و استفاده‌ بهتر از منابع می‌شود.

معتمدی زاده گفت: با اجرای طرح هما، داده‌های مربوط به ثبت خاموشی با دقت و کیفیت بالا ثبت شده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در جهت ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد واحدهای اجرایی حوزه‌‌ مذکور در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مدیریت برق شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح در شش شهرستان دیگر این استان هم اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، هزینه اجرای طرح هما در این شرکت را حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مشترکان با استفاده از اپلیکشن موبایل برق من، پورتال شرکت توزیع نیروی برق استان با آدرس اینترنتی https://www.kbedc.ir/ و تماس با مرکز 121 می‌توانند از این طرح استفاده مناسب داشته باشند.

وی، طول شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط در استان کهگیلویه و بویراحمد را حدود 10 هزار کیلومتر عنوان و اظهار کرد: در این استان افزون‌بر 272 هزار اشتراک برق وجود داشته که حدود 60 هزار اشتراک آن روستایی و مابقی در شهرهای استان هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات