نگاهی به عملکرد یک ماهه سازمان های تابعه شهرداری ساری(1)

نگاهی به عملکرد یک ماهه سازمان های تابعه شهرداری ساری(1)

در سال ۱۳۹۹ یکی از بزرگ‌ترین معضلات جامعه، شیوع ویروس کرونا و اعمال دستورالعمل های ضروری و لازم بوده که طبیعتاً فعالیت‌های مهم برخی ادارات، نهادها، دستگاه ها و حتی شغل های آزاد را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار داده است.

شهرداری ساری همواره تلاش کرده اقدامات مهم و ضروری را مورد توجه قرار داده و نظر به تعطیل ناپذیر بودن برخی خدمات در حوزه های گوناگون شهری، خدمت‌رسانی به مردم را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.

در این راستا، با تمام سختی‌های رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و نیز تأثیرات فراوان آن در حوزه درآمدی شهرداری ها، شهرداری مرکز استان اقدامات گوناگونی در بخش های مختلف شهری اعم از فنی، عمرانی، فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری را انجام داده است که در این گزارش بخشی از فعالیت‌های انجام شده طی یک ماه گذشته ارائه می گردد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، مجموعه مدیریت شهری در مناطق سه گانه و سازمان های تابعه با تدابیر و تاکیدات حمید رضا مرادی سرپرست شهرداری مرکز مازندران در مسیر خدمت رسانی و کسب رضایتمندی شهروندان و آرامش گام برداشته است.

سازمان های تابعه شهرداری نیز طی این مدت بصورت مداوم مشغول فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان بوده اند که در ذیل مشروحاً به گزارش عملکرد یکماه اخیر سه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آتش نشانی و خدمات ایمنی ، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی و آرامستان های شهرداری ساری می پردازیم

1 -سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری

خدمات پشتیبانی و راه اندازی فیبر نوری در سطح شهر، طراحی و پیاده سازی نرم افزار پرداخت عوارض نوسازی و پسماند از طریق پرتال شهرداری ساری، نصب دوربین های نظارتی در پروژه های عمرانی در دست اجرا و طراحی و ساخت برنامه نرم افزاری ساری من با خدماتی در حوزه‌های طرح تفکیک پسماند، خرید شارژ، ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷، استعلام و پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت انواع قبوض ، پرداخت کرایه اتوبوس و تاکسی، شارژ تلفن همراه، خرید میوه و تره بار ، خدمات حوزه شهرسازی، سامانه قطع اشجار، درخواست حمل نخاله، درخواست نهال و گُل ، و پشتیبانی و پیگیری 1400درخواست همکاران مجموعه شهرداری و سازمان های تابعه از طریق نرم افزار فاوایار جهت رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های اداری، مخابرات، برق اضطراری و پایش تصویری از جمله فعالیت های این سازمان طی ماه گذشته می باشد.

2 -سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

حضور به هنگام در بیش از 300 حادثه  جهت امدادرسانی که در این  با تلاش آتش نشانان و امداد رسانان این سازمان 75 نفر نجات یافتند.

50 مورد بازدید ایمنی از اماکن پرخطر مانند بیمارستان ها ، درمانگاه ها و... صورت گرفت که تجهیزات ایمنی آنها بررسی شد و تذکرات لازم جهت پیشگیری از حوادث احتمالی خاطرنشان شد.

برگزاری دوره های آموزشی و امادگی عملیات برای آتش نشانان و دوره های آموزش شهروندی جهت فرهنگ سازی، ضدعفونی مستمر 6 ایستگاه آتش نشانی سطح شهر،  500 مورد تایید ایمنی جهت صدور پایان کار واحد مسکونی و تجاری از جمله فعالیت های این سازمان طی ماه های گذشته بوده است.

شایان ذکر است ، سازمان آتش نشانی با 6 ایستگاه در خیابان ملامجدالدین،بلوار امام رضا(ع)، بلوار آزادی کوچه رفاه، بلوار کشاورز، انتهای بلوار داراب خیابان ولایت فقیه و کمربندی شرقی مشغول به خدمت رسانی به شهروندان می باشد و هر ایستگاه با 3 شیفت عملیاتی و در هر شیفت با نیروهای متخصص و دوره دیده در حال فعالیت است.

فعالیت های روزانه هر ایستگاه علاوه بر تمرین های آمادگی برای انجام عملیات اطفاء حریق و امداد شامل شهرشناسی از محدوده ایستگاه ها و تست خودروهای امدادی بصورت روزانه و کارشناسی حریق ابنیه می باشد.

3 -سازمان آرامستان های شهر ساری

برگزاری آیین غبارروبی گلزار شهدا در دهه مبارک فجر، تدفین متوفیان در شرایط سخت کرونایی با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی کرونا و شعائر مذهبی از جمله اقدامات این سازمان در ماه گذشته می باشد.

کارکنان این سازمان در شرایط سخت پاندومی کرونا بعد از کادر درمان در صف مقدم مواجهه با شیوع و انتشار ویروس کرونا قرار داشتند که با ایثارگری جهت انجام وظیفه بی وقفه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

همسطح سازی قبور قطعه سه آرامگاه ملامجدالدین و آماده سازی قبور جدید در این آرامگاه و نیز رنگ آمیزی جداول بهشت رضا (ع) طی ماه گذشته اجرایی شد.

برگزاری نشست با رییس اداره بهزیستی ساری با هدف شناسایی ظرفیت های مددجویان بهزیستی و جذب خَیّر و کمک های مردمی

4-سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری ساری

نظارت مستمر بر بازارهای تحت پوشش و ضدعفونی این بازارها و سرویس های بهداشتی سطح شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا از جمله اقدامات این سازمان در ماه اخیر محسوب می شود.

تشکیل کارگروه کمیته درامدی با حضور مسئولان دوایر سازمانی، اطلاع رسانی و اعلام فرایند برگزاری مزایده کانکس های فروشگاهی سازمان، هماهنگی و تشکیل جلسه با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به منظور ساخت و تولید نرم افزار ساری من و عرضه و فروش میوه و تره بار بصورت آنلاین و فضاسازی بازارهای تحت پوشش به مناسبت دهه مبارک فجر ، ساخت و تجهیز ستاد مدیریت بحران و واحد عمران در سوله 22 بهمن  سازمان و راه اندازی و پیگیری کمیسیون ماده 20 قانون شهرداری ها مطابق با اساسنامه ابلاغی از دیگر اقدامات این سازمان بشمار می آید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات