برگزاری مراسم تقدیر از کارشناسان عرصه مدیریت و کنترل پروژه های  ...

برگزاری مراسم تقدیر از کارشناسان عرصه مدیریت و کنترل پروژه های ...

برگزاری مراسم تقدیر از کارشناسان عرصه مدیریت و کنترل پروژه های شهرداری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جمال حسن بارانی در جلسه تقدیر از کارشناسان عرصه مدیریت و کنترل پروژه که در محل سالن جلسات کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته کنترل پروژه ها به صورت دستی و به روش های سنتی انجام می شد، این موضوع اجازه تحقق رسیدن شهرداری به اهداف و ماموریت های سازمانی را نمی داد، اما اکنون در کنار ابزارها، سیستم های مدیریتی و کنترلی از توان نیروهای متخصص و متعهد در حوزه مدیریت و کنترل پروژه استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر چنانچه موضوع مدیریت و کنترل پروژه در پروژه های شهرداری جدی گرفته نشود، حقوق بیت المال و شهروندان باطل می شود، افزود: در بحث فرآیندهای مدیریت پروژه خوشبختانه در جایگاهی هستیم که می توانیم ادعا کنیم مفهوم مدیریت پروژه و تحلیل های مرتبط با مدیریت پروژه را عینا عملیاتی می کنیم و هیچ زمانی مانند حال حاضر زمینه ها برای این مباحث در شهرداری مشهد فعال نبوده است و امید داریم در سال ۱۴۰۰ با سرعت بیشتری گام برداریم و علاوه بر گزارش دهی به مرحله عارضه یابی در پروژه ها سوق پیدا خواهیم کنیم.
مدیرکل برنامه بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در کنار ماموریت های اصلی خود به عنوان سازمان خدماتی، حجم عظیمی از پروژه های عمرانی را به صورت سالیانه در جهت توسعه و بهبود خدمات رسانی به شهروندان انجام می دهد. این امر حجم تعدادی و ریالی پروژه های عمرانی شهرداری مشهد استقرار و توسعه داشبورد مدیریت و کنترل پروژه در شهرداری را الزام آور می کند.
بارانی بیان کرد: در این داشبوردها شاخص ها و اطلاعات مهم و ضروری پروژه های عمرانی به ‌صورت نموداری و گرافیکی بر مبنای آخرین داده های به روز شده در پایگاه های داده سامانه های شهرداری، ارائه می‌ شود. ساختار سلسله مراتبی داشبورد ( از سطح کل شهرداری تا حوزه های اجرایی)، استفاده از نمودارهای متنوع برای ایجاد انواع گزارش های مورد نیاز، گزارش مقایسه ای شاخص های اصلی پروژه به صورت گرافیکی( بودجه مصوب، تامین اعتبار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت ریالی، انحرافات پیشرفت ها و برنامه های زمانبندی) و امکان ارائه تحلیل کلان وضعیت پروژه های عمرانی حوزه های اجرایی جزو مهمترین ویژگی ها و مزیت های این داشبوردها در زمینه مدیریت و کنترل است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات