جانبازان، اسناد زنده‌ای از مجاهدت و ایثارگری و  ...

جانبازان، اسناد زنده‌ای از مجاهدت و ایثارگری و ...

جانبازان، اسناد زنده‌ای از مجاهدت و ایثارگری و اسوه ایمان و ایستادگی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم، با «حسین وحدتی» و «جهانگرد یگانه»، دو تن از جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی دیدار و گفتگو کرد.

رمارم در این دیدار با بیان اینکه امروز، حفظ فرهنگ جانبازی و تکریم و تجلیل از مقام جانبازان، یک اصل و ضرورت است، اظهارکرد: جانبازان، انسان های برگزیده ای هستند که بسیاری از نعمت های مادی خود را به پیشگاه دوست تقدیم کرده اند. آنان به دلیل از خود گذشتگی ها و ایثارگری هایشان، موانع و حجاب ها را که در اثر تعلّقات و وابستگی های دنیوی ایجاد می شود، کنار زده و راحت تر با خداوند به مناجات می پردازند. قلب شکسته آنان، بزرگ ترین سرمایه جانبازی شان به شمار می آید.

وی جانبازان را اسناد زنده‌ای از مجاهدت و ایثارگری و اسوه‌های ایمان و ایستادگی و رشادت دانست و افزود: جانبازان به‌ عنوان اسوه‌های صبر و استقامت، مسیر پرافتخار جانبازی را با الگو گیری از جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و بر اساس شناخت و اعتقادی راسخ انتخاب کردند و بدون شک اجر خود را از سرور و سالارشان می‌گیرند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه جانبازان همواره درس ایثار و از خود گذشتگی به جامعه می‌دهند، تصریح کرد: جانبازان با تکیه بر فرهنگ ایثارگری در مقابل دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و جوانان ما امروز باید با الگوگیری از جانبازان فرهنگ ایثارگری را در خود نهادینه کرده و از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع کنند.

جانباز سرافراز، «حسین وحدتی»، در عملیات کربلاء 5 و «جهانگرد یگانه» نیز در تپه 402 سومار به مقام رفیع جانبازی نائل آمده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات